خبرگزاری کار ایران

ریس جهاددانشگاهی اردبیل:

استخراج داروهای ضد سرطان از پوسته فندق

جهاد دانشگاهی اردبیل تحقیقات وسیعی برای استخراج داروهای ضد سرطان از پوسته فندق را دنبال می‌کند.

 

ایلنا: معاون شهردار تهران در پایان با تاکید اردبیل-ایلنا: جهاددانشگاهی اردبیل تحقیقات وسیعی برای استخراج داروهای ضد سرطان از پوسته فندق را دنبال می‌کند.

اکبر قاسمی رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اردبیل، با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد فندق برای درمان بیماری‌های سرطان موثر است تصریح کرد: با راه اندازی مرکز تحقیقات فندق در اردبیل استخراج ماده تاکسول از فندق عملی می‌شود.

وی با بیان اینکه اردبیل بیشترین پوشش گیاهی فندق را در کشور دارد، تصریح کرد: اردبیل علیرغم این قابلیت‌ها و پوشش گیاهی بالای ۴۰درصد هنوز در تولید فندق رتبه چندانی ندارد.

قاسمی از راه اندازی و تاسیس مرکز تحقیقات فندق در اردبیل خبرداد و گفت: با تاسیس این مرکز تحقیقات لازم در رابطه با استخراج داروی ضد سرطان از پوسته فندق و همچنین تولید ارقام پرمحصول در اراضی شیبدار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف ار تاسیس مرکز تحقیقات فندق بیشتر کار تحقیقاتی وفن اوری است‏، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با تاسیس مرکز تحقیقات فندق بدنبال جذب وجلب مشارکت همگانی مردم در کاشت فندق می‌باشد.

قاسمی گفت: با تاسیس مرکز تحقیقات فندق می‌خواهیم قدم اول را در راستای افزایش تولید این محصول در استان خصوصا استفاده از این محصول در درمان بیماری سرطان برداریم تا علاوه بر ارایه خدمات به زراعت استان، سهمی از ارایه خدمات را به وزرات بهداشت ودرمان داشته باشیم.

رییس جهاددانشگاهی اردبیل بابیان اینکه کار تحقیقات فندق مشارکت همگانی را می‌طلبد، تصریح کرد: این کار تنها کار یک سازمان نیست بلکه دستگاههای متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، سازمان محیط زیست وتجارت، صنعت ومعدن باید همکاری لازم را داشته باشند البته اخیرا تفاهم نامه‌ای در خصوص همکاری با این ادارات انجام گرفته است.

قاسمی با اشاره به افزایش تولید فندق در اردبیل گفت: کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، ترکیه در تولید فندق در جهان پیشتاز هستند اما کشور ما خصوصا استان اردبیل علیرغم پوشش گیاهی بالای ۴۰ درصد در تولید این محصول جایگاهی ندارد. بر اینکه تمامی بزرگراه‌های نیمه غربی پایتخت از شمال تا جنوب به صورت کامل مورد توجه قرار گرفته، خاطرنشان کرد: بزرگراه‌های شهید حکیم، نیایش، یادگار حضرت امام (ره)، شهید مدرس، شهید چمران، شهید نواب صفوی و شیخ فضل‌الله نوری، ۸ بزرگراهی هستند که به طور کلی آماده‌سازی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز