خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

چشم انداز داروی کشور امیدوار کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۱

چشم انداز داروی کشور امیدوار کننده نیست و متاسفانه مسئولان تصور می‌کنند که همانطور که خودشان پس از مراجعه به بیمارستان به راحتی مراحل درمانشان طی می‌شود مردم هم همانطور مشکلاتشان رفع شده و با کمبود روبرو نیستند.

ایلنا: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در ارتباط با تامین ارز دارو پاسخگو نیست و چشم انداز داروی کشور مبهم است.

دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نسبت به وضعیت داروی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: چشم انداز داروی کشور امیدوار کننده نیست و متاسفانه مسئولان تصور می‌کنند که همانطور که خودشان پس از مراجعه به بیمارستان مراحل درمانی آن‌ها طی می‌شود مردم هم همانطور مشکلاتشان برطرف می‌شود و متاسفانه سلامت جامعه برای مسئولان بی‌اهمیت است.

وی ادامه داد: ما معضلات مربوط به وضعیت دارو را به ریاست مجلس گزارش دادیم و ریاست مجلس پیگیر موضوع هستند و گزارش بحران دارو به زودی در صحن علنی قرائت خواهد شد.

شهریاری در ارتباط با اینکه ذخیره داروی کشور تا دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد تصریح کرد: متاسفانه اشکال کار اینجا بود که بانک مرکزی دلار برای تامین دارو اختصاص نداد و علیرغم اینکه نامه‌ای در این رابطه به رییس جمهور نوشتم و ایشان را ملاقات کردم و مسائل را با ایشان در میان گذاشتم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه بانک مرکزی ارز دارو را اختصاص نداد. اما گفته می‌شود که قرار است ۵۰۰میلیون دلار تخصیص داده شود و به هر حال اگر تخصیص هم بدهند تا زمانی که نتیجه بدهد ۳ماه طول می‌کشد.

وی گفت: اشکال کار اینجا است که مسئولان اهمیت سلامت جامعه را درک نمی‌کنند و به فکر جامعه نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز