خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

دارو در کشور صنعت محور است

اگر چه در بخش دارو به عنوان یک کالا بحث تجارت و اقتصاد وجود داشته است اما همیشه بخش اخلاق حرفه‌ای بر وجه اقتصادی آن غلبه کرده است.

ایلنا: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: قبل از انقلاب حوزه دارویی سیستم تجارت محور داشت، اما اکنون دارو در کشور صنعت محور است و روز به روز از نظر کیفی و کمی ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد شیبانی در مراسم بزرگداشت روز داروساز گفت: داروسازی در زنجیره بهداشت، درمان و پیشگیری آخرین حلقه است و مهم‌ترین ابزار برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه درجامعه پزشکی نسبت به سایرگروه‌ها راحت‌تر در دسترس مردم هستیم، افزود: مردم به راحتی به داروخانه مراجعه و بدون واسطه مسائل خود رابا داروسازان مطرح می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو درادامه با اشاره به اینکه دارو قبل از آنکه یک ابزار مهم در پیشگیری و درمان باشد یک کالا است، افزود: اگر چه در بخش دارو به عنوان یک کالا بحث تجارت و اقتصاد وجود داشته است اما همیشه بخش اخلاق حرفه‌ای بر وجه اقتصادی آن غلبه کرده است.

شیبانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب حوزه دارویی سیستم تجارت محور داشت، افزود: اما اکنون دارو در کشور صنعت محور است و روز به روز از نظر کیفی و کمی ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه در دولت نهم و دهم کارهای بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است، افزود: دراین مدت داروهای جدیدی تولید شده‌اند که این برگ افتخاری برای داروسازان کشور است.

وی تاکید کرد: با یک مقایسه بین قبل و بعد از انقلاب مشخص می‌شود که اکنون توزیع، عرضه و دسترسی به دارو بسیار ارتقا و پیشرفت داشته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز