خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس سلامت روان؛

افسردگی، سرماخوردگی بیماری‌های روانپزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۷

در حال حاضر روش شناخت «رفتاردرمانی»، از روش‌های بسیار موثر برای درمان این افراد محسوب شده که به تغییر نگاه و نگرش فرد افسرده به زندگی و اطرافش منجر می‌شود.

ایلنا: روانپزشکان افسردگی را سرماخوردگی بیماری‌های روانپزشکی نامیده‌اند که هرکدام از ما در طول عمر حداقل یک بار دچار این بیماری می‌شویم.

به گزارش ایلنا، کار‌شناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: کم شدن علاقه به کارهای معمول زندگی، احساس خستگی، بی‌قراری، عدم تمرکز، فاصله گرفتن از دوستان، خانواده و اقوام، کم‎خوری و یا مصرف بیش از حد غذا، گوشه گیری، ناامیدی و تغییر عادات‌ خواب، برجسته‌ترین علائم ابتلا به افسردگی هستند.

احساسات افراد افسرده را مورد توجه قرار دهیم
فریدون پیرایش با اشاره به امکان درمان بیماری افسردگی، اظهار کرد: بهترین نوع برخورد با افراد افسرده، مورد توجه قرار دادن آن‌ها از نظر احساسات و تلاش برای عدم رنجش و آزار آنان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روش شناخت «رفتاردرمانی»، از روش‌های بسیار موثر برای درمان این افراد محسوب شده که به تغییر نگاه و نگرش فرد افسرده به زندگی و اطرافش منجر می‌شود.

کار‌شناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: تجویز دارو راه دیگری برای درمان بیماری افسردگی بوده و لازم است تنها با تجویز پزشک از این روش درمانی استفاده کرد.

خانواده‌ها، افراد افسرده را تنها نگذارند
پیرایش نقش خانواده را در درمان اختلالات افسردگی و اضطراب مهم برشمرد و عنوان کرد: مبحثی به نام «خانواده‌درمانی» به این نقش عمده در درمان بیماری‌های روانی اختصاص یافته و در بسیاری موارد مشاوره با سایر اعضای خانواده در رابطه با برخورد صحیح با فرد افسرده ضرورت می‌یابد.

وی با بیان اینکه شعار سال ۲۰۱۲ سازمان بهداشت جهانی «افسردگی بحران جهانی» است، گفت: خودکشی، اعتیاد، اعتماد به نفس پایین و نتایج حاصل از آن، افت تحصیلی و در مجموع اختلال در عملکردهای مختلف شغلی، خانوادگی و اجتماعی که به طور مستقیم و غیرمستقیم هزینه‌های هنگفتی را به جامعه تحمیل می‌نماید، در ردیف مشکلات ناشی از افسردگی قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز