خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران:

امکان پوشش بیمه‌ای ۲۰۲ قلم داروی جدید وجود ندارد

نیاز به نوسازی و بازسازی جدی در زمینه صنایع داروسازی کشورداریم و دراین مسیر لازم است که دولت حمایت‌های همه جانبه‌ای داشته باشد.

ایلنا: رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: به دلیل ضعف بیمه‌ها، امکان پوشش بیمه‌ای ۲۰۲ قلم داروی جدید وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حمید خوئی در نشست خبری یازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران درمورد وعده وزیربهداشت مبنی برقرارگرفتن ۲۰۲ قلم دارو تحت پوشش بیمه، گفت: این اقدام شدنی نیست زیرا بیمه‌ها در شرایط فعلی توان پرداخت و پوشش هزینه‌های این دارو‌ها را ندارند.

وی درادامه به یازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران اشاره کرد و افزود: این سمینار با رویکرد روشن کردن وضعیت موجود صنعت داروسازی کشوربرگزارمی شود و همچنین به این موضوع پرداخته خواهدشد که اکنون جایگاه ایران دراین حوزه درکجا قرارداردو باید به کجا برود.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه صنایع داروسازی به شدت پیچیده و هزینه بر است، افزود: از همین رو نیاز به نوسازی و بازسازی جدی در زمینه صنایع داروسازی کشورداریم ودراین مسیر لازم است که دولت حمایت‌های همه جانبه‌ای داشته باشد.

خوئی با بیان اینکه در حال حاضر به لحاظ عددی ۹۷ درصد داروهای مصرفی در داخل تولید می‌شود، تصریح کرد: ساخت برخی از دارو‌ها مقرون به صرفه نیست زیرا حجم مصرف آن دارو‌ها پایین است و همچنین هزینه‌های بالایی را برای ساخت به دنبال خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های نوظهور دارویی از موضوعات مورد بحث در سمینار است افزود: اکنون قدرت‌های جدیدی درزمینه تولید دارو ظهور پیدا کرده‌اند که چین یکی از آن‌ها است.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران خاطرنشان کرد: ایران نیز یکی از این کشور‌ها خواهد بود چراکه در ایران داروهایی تولید می‌کنیم که یک تولید کننده جهانی بیشتر ندارد و ایران دومین کشور تولیدکننده آن دارو است.

وی در مورد تاثیر گذاری اعمال تحریم‌ها در صنعت دارویی کشور گفت: دارو در هیچ کشوری تحریم نمی‌شود، تنها ممکن است تحریم‌های بانکی به طور غیرمستقیم در زمینه دارو تاثیر داشته باشد.

خوئی تاکیدکرد: اعمال تحریم‌ها  ممکن است مانند هر عرصه دیگری تاثیرات خود را در صنعت داروسازی کشور بگذارد اما آنچه مسلم است برای تولید داروهای حیاتی و اساسی نگرانی جدی نداریم زیرا تحریم‌ها چیز تازه‌ای نیست و سال‌ها است که اعمال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز