خبرگزاری کار ایران

تأکید معاون قوه قضائیه بر ضرورت تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای کاداستر جامع در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۴۳

سازمان ثبت اسناد در ابعاد مختلف هم اکنون در مرحله گذار بوده و با حرکتی مناسب به سمت تحول اساسی است و نقش مدیران در این راستا بسیار تعیین کننده است.

ایلنا: رئیس سـازمـان ثبت اسناد و امـلاک کشور گفت: برای جلوگیری از بـروز فساد، رخـوت و سستی در حـرکت‌های سازمانی، نباید به روزمرگی افتاد و همواره باید به دنبال فکر و ایده جدید برای ارائه خدمات بهتر بود.

به گزارش ایلنا، معاون قوه قضائیه و رئیس سـازمـان ثبت اسناد و امـلاک کشور در جمع مـدیران کـل استانـهای این سـازمان در هفته قـوه قضائیه، تأکید کـرد: سازمان ثبت اسناد در ابعاد مختلف هم اکنون در مرحله گذار بوده و با حرکتی مناسب به سمت تحول اساسی است و نقش مدیران در این راستا بسیار تعیین کننده است.

«احمد تویسرکانی» افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که مدیران استانی باید به نحو مطلوب و با رعایت مصالح سازمانی بر آن اهتمام کنند، اطلاع رسانی و تبیین اهداف، برنامه‌ها و عملکردهای سازمانی برای مردم و مسئولین استانی است تا موانع راه، هموار و نیازهای سازمانی تأمین شود.

وی یادآور شد: هم اکنون تحولاتی در ابعاد مختلف خدمات ثبتی در جامعه در حال اتفاق است که جامعه از آن اطلاع ندارد و این خلاء باید با اطلاع رسانی مناسب توسط مدیران پر شود.

وی افزود: شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده به موقع و مناسب از منابع از اصول مدیریتی است که در تحقق اهداف بسیار تعیین کننده است.

وی گفت: ثبت اسناد و امـلاک نقش مهمی در زندگی مردم داشته و دارای فـرایندهـای قانونـی مهمـی است که باید متناسب با نیازهای امروز بازنگری و به نحو مطلوب اجرایی شود؛ لذا برای کم کردن هزینه‌ها و سرعت در اجرا، آموزش و اطلاع رسانی نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر فراهم سازی فضای توأم با سلامت و شادابی در بین کارکنان تأکید کرد و افزود: افزایش سطح رفاه و معیشت کارکنان از برنامه‌های سازمانی در این رابطه است که علیرغم تمامی کمبود‌ها و محدودیت‌های مالی همواره در دستور کار بوده و از آن غفلت نشده است.

وی با اشاره به اولویت‌های سازمان در سال جاری گفت: داده آمایی و ذخیره سازی اطلاعـــــات مهم پرونده‌های ثبتی در بانک‌های نرم افزاری از جمله این برنامه‌هاست که اجرایی شدن آن، نقش و اهمیت زیادی در ارتقاء سلامت اداری و تحقق ثبت آنی معاملات به عنوان تکلیف سازمان در برنامه پنجم توسعه کشور دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای کاداستر جامع کشور را از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم این سازمان برشمرد که هم اکنون به لحاظ کمبودهای اعتباری و بی‌مهری بعضی از مسئولان، اجرای آن با حرکت کند دنبال می‌شود.

وی اجرای کاداستر شهری و روستایی را از اقدامات مهم سازمان برشمرد که آثار ارزشمندی برای کشور خواهد داشت.

وی از اجرایی شدن تشکیلات پیشنهادی جدید سازمان ثبت اسناد و املاک در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ با تغییرات و پیش بینی‌های انجام شده، بهبود شاخصهای اداری و نیروی انسانی را شاهد باشیم.

تویسرکانی بر تشکیل کانون‌های سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی در تمامی استان‌ها نیز تأکید کرد و گفت: استان‌های کوچک و همجوار می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و به صورت مشـــارکتی نسبت به راه اندازی کانون مطابق قانون اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز