خبرگزاری کار ایران

مبارزه با شیشه و عوامل تولید قاچاق آن در کشور ثمر بخش بوده است

کد خبر : ۸۴۶۳۶

تا زمانی که منافع سرشار ناشی از موادمخدر و جاذبه های آن وجود دارد، ما باید در مقابل این معضل مخرب تلاش کنیم و مبارزه خستگی ناپذیر داشته باشیم.

ایلنا: معاون دادستان کل کشور به نتایج حاصله از تشدید مجازات روانگردان‌ها و تلاش‌های بزرگ و ارزشمند قضایی، انتظامی و اطلاعاتی طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: این تلاش ها باعث شد روند قاچاق و تولید این ماده مخدر که نگرانی برای نظام و جامعه به دنبال داشت امروز در کنترل ما قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، "ذبحی" معاون دادستان کل کشور در مراسم امحاء صد تن مواد مخدر، گفت: هیچ زمان و در هیچ کشور و عصری نمی توانیم ارتکاب جرم را به حد صفر برسانیم بنابراین اگر در امر مقابله، مبارزه و کنترل موادمخدر انتظار صفر شدن جرایم را داشته باشیم، این امری محال است.

وی یادآور شد: تا زمانی که منافع سرشار ناشی از موادمخدر و جاذبه های آن وجود دارد، ما باید در مقابل این معضل مخرب تلاش کنیم و مبارزه خستگی ناپذیر داشته باشیم.

معاون دادستان کل کشور به دستاوردهای فراوان بدست آمده توسط جمهوری اسلامی ایران در این عرصه اشاره کرد و گفت: نتایج الحاقیه مصوب سال 89 در مورد مواد روانگردان از جمله شیشه که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید، امروز به بار نشسته است.

ذبحی به نتایج حاصله از تشدید مجازات روانگردان‌ها و تلاش‌های بزرگ و ارزشمند قضایی، انتظامی و اطلاعاتی طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: این تلاش‌ها منجر به انهدام بیش از صد کارگاه و لابراتور تولید شیشه در کشور شده است، همچنین باعث شده تا روند قاچاق و تولید این ماده مخدر که نگرانی برای نظام و جامعه به دنبال داشت، در کنترل ما قرار بگیرد.

این مقام مسئول به نهضت ترک معتادان اشاره کرد و گفت: براساس آمار و مشاهدات در جامعه، این نهضت در کشور اثر بخش بوده و امیدواریم بتوانیم با افزایش مراکز درمان اجباری، صحنه زشت وجود معتادان در جامعه و انظار عمومی را از بین ببریم.

وی به رویکرد زندانبان در زندان‌های کشورمان اشاره کرد و گفت: زندانیان در آرامش و تحت کنترل هستند و شاهد زندانبانی بدون اعتیاد موادمخدر امروز در زندان های کشور ما هستیم و خوشحالیم بگوییم زندان‌های متعددی داریم که همانند مرکز ترک اعتیاد شده است.

ذبحی یادآور شد: در مبارزه قضایی، انتظامی و اطلاعاتی قاطعیت در دستگیری و صدور حکم همگی نتیجه بخش بوده اما باید کلیه دستگاه های دخیل در این امر نیز فعال شوند.

معاون دادستان کل کشور در پایان تاکید کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، هماهنگی و همکاری های بین المللی با کشورهای همسایه و تاثیر گذار را افزایش دهیم تا رویکرد معقول تر که نشان از قابلیت های جمهوری اسلامی ایران است، داشته باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز