خبرگزاری کار ایران

از ابتدای شهریورماه؛

تمامی معاملات کشور در دفاتر اسناد رسمی به صورت آنلاین انجام می‌شود

کد خبر : ۸۴۶۰۸

قرار بود ثبت آنی تا پایان سال 1390 تکمیل شود اما به دلیل کمبود بودجه و مهیا نشدن زیرساخت‌ها محقق نشده است، که امیدواریم این مهم در سال جاری انجام شود.

ایلنا: تمامی معاملات کشور از ابتدای شهریور ماه به صورت آنلاین در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست «آموزش نحوه صدور گواهی و دریافت توکن» برای دفاتر اسناد رسمی متصدی گواهی امضای الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه، از اهتمام رییس و مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در انجام ثبت آنی در برنامه پنجم توسعه قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه قرار بود ثبت آنی تا پایان سال 1390 تکمیل شود اما به دلیل کمبود بودجه و مهیا نشدن زیرساختها محقق نشده است، اظهار امیدواری کرد این مهم در سال جاری انجام شود.

دشتی اردکانی با اشاره به استقرار دستگاه کارت‌خوان در دفاتر اسنادرسمی، استعلام‌های الکترونیک، ارسال خلاصه معاملات به صورت الکترونیکی و اختصاص گواهی امضای الکترونیک، دفاتر اسنادرسمی را در بحث الکترونیک پیشگام، پیشقدم و همراه سازمان ثبت دانست.

در ادامه این نشست، مهندس بردیا صدر نوری، سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت آنی معاملات از اول شهریور خبر داد و گفت: از ابتدای شهریور ماه تمامی معاملات کشور به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امضای الکترونیک در یکصد دفتر اسناد رسمی در استان قزوین به صورت پایلوت اجرا شده است، گفت: مصمم هستیم تا یک ماه آینده 7 هزار دفتراسنادرسمی صدور امضای الکترونیکی را آغاز کنند.

صدرنوری با اشاره به اینکه هم اکنون 8 میلیون خدمت از 30 میلیون خدمت در سازمان ثبت الکترونیکی انجام می شود، افزود: تا پایان سال جاری تمامی فرآیندهای ثبتی با امضای الکترونیکی انجام می‌شود.

سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قیمت صدور امضای الکترونیکی در دفترخانه 25 هزار تومان است و تامین آن هم با کانون سردفتران و دفتریاران است.

وی اظهار داشت: به زودی تمامی معاملات در کشور با امضای الکترونیکی انجام می شود که این نوع امضا امنیت بالایی دارد. هم اکنون هرساله 3 میلیون استعلام در ادارات ثبت انجام می شود که صرفه جویی از 7 میلیون برگ کاغذ است و با ورود امضای الکترونیکی و نرم افزار ثبت آنی معاملات، تحول بزرگی در کاهش تردد شهروندان، تسهیل امور و حفظ محیط زیست انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز