خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

انتخابات پیش رو آرام و بدون حاشیه برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۵۰

رفتار مبتنی بر قانون از نامزدهای احراز صلاحیت نشده نشان از بلوغ سیاسی دارد که با این رفتار خردمندانه خود هیچ حاشیه ای را به وجود نیاورده اند؛ ممکن است افراد آمادگی جسمانی یا علمی یا حتی کمبودهای دیگری را برای مدیریت داشته باشند و نتوانند از عهده کار برآیند ولی به این معنا نیست که در عرصه های دیگر موفق نباشند.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی انتخابات پیش رو را آرام و بدون حاشیه پیش بینی کرد و گفت: احراز صلاحیت نشدن نامزدها به این معنا نیست که این افراد توانایی و کارآمدی ندارند؛ از رفتار خردمندانه نامزدها احراز صلاحیت نشده که حاشیه ای را برپا نکردند، تشکر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم عصر امروز در «شانزدهمین همایش تخصصی معاونان اجتماعی فرماندهی انتظامی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا» با بیان اینکه معاونت اجتماعی نماد مردمی بودن و ولایی‌بودن پلیس است، گفت: مردمی و ولایی‌بودن یک عنصر است و نیروی انتظامی نیز متصل به سرچشمه حقیقت آن است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه کسانی که تشنه قدرت هستند، شایستگی و صلاحیت انتخاب ندارند، گفت: حاکمیت، مسئولیت آسانی نیست و اینکه ما با بی‌اخلاقی، تخریب دیگران، استفاده مشروع و نامشروع از امکانات یا با پشتیبانی گروه‌های قدرت و ثروت و همچنین شانتاژ رسانه‌ای و فریب افکار عمومی، سعی بر به دست آوردن صندلی داشته باشیم، درست نیست.

وی نیروی انتظامی را نمادی حاکمیت و اقتدار حکومت و همچنین تکیه‌گاه مردم دانست و گفت: فلسفه وجودی پلیس، حکومت اسلامی و همچنین فلسفه حکومت اسلامی کاملا با آنچه که در ادبیات سیاسی مرسوم است، متفاوت است و متناسب با این فلسفه وجودی، ناجا باید برای کارکرد مردمی تلاش کرده و همانند پدری که فرزند خود را برای تعالی و تربیت، دعوا می‌کند، حتی در زمان اقتدار نیز باید وجهه مردمی بودن را رعایت کرد.

فرمانده ناجا  گفت: معاونت اجتماعی باید در مقوله فرهنگ و رفتارسازی نقش موثری ایفا کند، به گونه‌ای که اگر فرماندهان نیروی انتظامی در جایی مصاحبه می‌کنند یا حرفی می‌زنند، این به صورت دقیق و عمیق بررسی شده و حاشیه‌سنجی شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی می‌توان بسیاری از رفتارها را تغییر داد، گفت: دو سوم قتل‌ها در ایران بدون نیت قبلی رخ می‌دهد و بسیاری از خودکشی‌ زنان که در برخی از فرهنگ‌ها به واسطه برچسب‌زنی‌ها و اعتراضات انجام می‌شد، با انجام اقدامات فرهنگ‌سازی، کنترل شد.

وی ادامه داد: هنوز قتل در جغرافیای چند استان نظیر کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان قرار دارد که نشان می‌دهد نیازمند مطالعات منطقه‌ای براساس ناحیه و فرهنگ قومی هستیم و این در حالی است که تنها 10 درصد از قتل‌ها در تهران رخ می‌دهد.

احمدی‌مقدم با اشاره به اهمیت ورود نیروی انتظامی به بحث فرهنگ‌سازی در حوزه‌های ایمنی همچون پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: مردم برای پذیرفتن و به کار بستن نظریات و توصیه‌های پلیس باید به آن اعتماد داشته باشند و معاونت اجتماعی پلیس را به عنوان یک معلم اجتماعی بپذیرند و اگر احساس کنند که نیروی انتظامی خادم و دلسوز آنها است، مطمئنا به توصیه‌های آن گوش فرا می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نباید صلاحیت را برای مصلحت قربانی کرد، گفت: رفتار مبتنی بر قانون از نامزدهای احراز صلاحیت نشده نشان از بلوغ سیاسی دارد که با این رفتار خردمندانه خود هیچ حاشیه ای را به وجود نیاورده اند؛ ممکن است افراد آمادگی جسمانی یا علمی یا حتی کمبودهای دیگری را برای مدیریت نداشته باشند و نتوانند از عهده کار برآیند ولی به این معنا نیست که در عرصه های دیگر موفق نباشند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه اجتماعی ما اعتماد است، گفت: ما باید تقویت اعتماد در جامعه را در دستور کار خود قرار دهیم.

فرمانده ناجا با اشاره به فعالیت گسترده رسانه‌ها، گفت: در جامعه اطلاعاتی که سرعت اطلاع‌رسانی به حداقل رسیده، باید ابزارهایی همچون رصد و مانیتورینگ رسانه‌ها، مرکز مطالعات و افکارسنجی، داشتن رسانه و سایت در دستور کار باشد که خوشبختانه معاونت اجتماعی در این عرصه پیشتاز است.

احمدی‌مقدم در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری پلیس با حاکمیت و دستگاه‌های مختلف، گفت: صبوری در برابر ناملایمات و بی‌حرمتی‌ها، روش دائمی پلیس است و ما باید تلاش کنیم که رفتارها را تصحیح کرده و نه با مقابله به مثل فضا را تشدید کنیم؛ پلیس باید شجاعانه در مقابل انحرافات بیایستد و اگر انحراف و فساد از طرف هر سطح و مرتبه‌ای باشد، نباید عقب‌نشینی کرد.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معاونت اجتماعی توانسته با استفاده از ظرفیت‌های خود، پیش‌بینی نیمه شفافی از حوادث آینده داشته باشد، گفت: با اطمینان عنوان می‌کنم که انتخاباتی امن، آرام و پرشور و بهتر از ادوار گذشته خواهیم داشت و نقشه دشمنان که از ابتدای تیرماه سال گذشته برای هدف قرار دادن انتخابات پرشور آغاز شده، باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان از سال گذشته انتخابات 92 را هدف قرار داده و سعی داشته‌اند تا با معرفی یک چهره منجی، نسخه شفابخشی را به مردم معرفی کنند، گفت: رسانه‌ها سعی داشتند تا با نشان دادن تحریم و مشکلات عنوان کنند که برای پیمودن این مسیر، راهی جز آمدن یک ناجی نیست و  چندی پیش سخنگوی آمریکا اشاره کرد که نوع انتخاب در ایران، تاثیری در کاهش تحریم‌ها ندارد و تلاش داشتند که به جامعه القاء کنند که اگر این جنس و افکار انتخاب شود، مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمه برای انتخاباتی امن، قانونی و با نشاط فراهم شده است، گفت: مقدمه برای انتخابات آماده است نه اینکه به مانند فتنه 88 که عده‌ای از قبل جرزنی را رفتار خود قرار داده و با این طراحی به میدان آمده باشند و حالا که نظام به آنان اجازه داده که با این رفتارها در این نظام زندگی کنند، باید ممنون باشند و نباید توقع داشته باشند که حکومت را دو دستی تقدیم آنان کنیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه ناجا تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی امن و باشکوه انجام می‌دهد، گفت: ناجا هیچ نظری بر هیچ نامزدی ندارد و موضع رسمی ناجا این است که هیچ جانبداری از له و علیه کاندیدایی انجام ندهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز