خبرگزاری کار ایران

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا پیشنهاد داد:

شماره‌گزاری ۲۰ قطعه ارزشی خودرو جهت تسهیل کشف اموال مسروقه

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۴۷

سرقت خودرو را نوعی سرقت مادر است چراكه بسیاری از مجرمان برای ارتکاب جرایم دیگر اقدام به سرقت خودرو می‌کنند.

ایلنا: معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: متاسفانه در مقایسه با سرقت خودرو سرقت لوازم خودرو بیشتر اتفاق می‌افتد که در رهگیری و کشف این اموال مسروقه با مشکلاتی رو به رو هستیم لذا از خودرو ساران در خواست کرده‌ایم که ۲۰ قطعه ارزشی خودرو را سندگزاری یا شماره‌گزاری کنند تا کشف و رهگیری آنان تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ فریدون خالقی فرد درباره سرقت خودرو و لوازم یدکی آن در سال ۹۱، گفت: ۵۳ درصد سرقت‌های امسال مربوط به سرقت از وسائل نقلیه بوده و متاسفانه سرقت از خودرو از حالت متعارف خود خارج شده است لذا باید تمهیدات ویژه‌ای را با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه از جمله خودروسازان در نظر گرفته شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا درباره میزان افزایش با کاهش سرقت خودرو در سال‌های اخیر، افزود: بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند در کاهش جرایم به ویژه سرقت ما را یاری دهند ولی این همکاری‌ها همچنان در سطح مناسبی قرار نگرفته است و هم چنین عواملی مانند افزایش جمعیت و تولید خودرو نقش مهمی را در آمار سرقت‌های خودرو دارد.

وی ادامه داد: در زمینه کشفیات، عملکرد خوبی در چند سال اخیر داشته‌ایم به طوری در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد افزایش کشف و کشف زود‌تر از دستگیری مجرم نشانی از عملکرد امسال ما بوده است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، سرقت خودرو را نوعی سرقت مادر خواند و اضافه کرد: انگیزه‌های متفاوتی در سرقت خودرو وجود دارد و بسیاری از مجرمان برای ارتکاب جرایم دیگر اقدام به سرقت خودرو می‌کنند.

وی ادامه داد: تغییر هویت در خودرو‌ها به عنوان سرقت حرفه‌ای شناخته می‌شود و سارقان پس از ارتکاب به جرم خودرو را‌‌ رها می‌کنند.

خالقی فرد به سرقت لوازم یدکی خودرو اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مقایسه با سرقت خودرو سرقت لوازم خودرو بیشتر اتفاق می‌افتد که در رهگیری و کشف این اموال مسروقه با مشکلاتی رو به رو هستیم لذا از خودرو ساران در خواست کرده‌ایم که ۲۰ قطعه ارزشی خودرو را سندگزاری یا شماره‌گزاری کنند تا کشف و رهگیری آنان تسهیل شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا به شهروندان جهت جلوگیری از سرقت خودرو در ایام نوروز توصیه کرد: خودرو‌ها را حتما به تجهیزات امنیتی و تاخیر‌انداز مجهز کنید و به هیچ عنوان خودرو را تحت اختیار افراد نا‌شناس قرار ندهید.

وی تاکید کرد: از نزاع‌های خیابانی که در پی تصادف‌ها رخ می‌دهد جدا خودداری کنید چراکه این اتفاق یکی از شگرد‌های سارقان است که با نزاع صوری صاحب خودرو را از خودرو دور کرده و با همکاری دیگر افراد باند خودرو را به سرقت می‌برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز