خبرگزاری کار ایران

کمیته تدوین و بررسی ضوابط و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با قاچاق تشکیل می‌شود

کد خبر : ۴۹۲۵۶

طی حکمی مسؤولیت تشکیل و راهبری «کمیته تدوین و بررسی ضوابط، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سراسری ستاد» به معاون حقوقی، امور مجلس و بین‌الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز واگذار شد.

ایلنا: رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی حکمی مسؤولیت تشکیل و راهبری «کمیته تدوین و بررسی ضوابط، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سراسری ستاد» را به معاون حقوقی، امور مجلس و بین‌الملل ستاد واگذار کرد.

به گزارش ایلنا، در حکم «فداحسین مالکی» خطاب به «میرحسینی»، آمده است: با ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فراهم شدن بستر لازم برای حضور و مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای تأثیرگذار در فرآیند تحدید پدیده قاچاق و بالطبع گسترش تجارت قانونی، شاهد انضباط بیش از پیش در چرخهٔ اقتصاد خواهیم بود.

در این حکم تصریح شده است: در این میان یکی از خلأهای موجود در راستای سیاستگذاری متمرکز، فقدان یک نظام‌نامه مصوب در «فرآیند تهیه، تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سراسری» بوده و از این حیث، بعضاً خسارت‌های قابل توجهی نیز به روند اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب ستاد وارد شده است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این حکم تأکید کرده است: به منظور تمرکز امور، رفع این نقیصهٔ مهم و تبیین شیوه‌نامه‌ای مؤثر، بدینوسیله مسؤولیت تشکیل و راهبری «کمیته تدوین و بررسی ضوابط، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سراسری» به آن معاونت واگذار می‌شود. انتظار می‌رود تا با تشکیل کمیته مذکور و با عضویت نمایندگان منتخب و مجرب معاونت‌ها و ادارات کل مستقل نسبت به انجام موارد اشاره شده اقدام کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز