خبرگزاری کار ایران

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی:

ایجاد سه رشته مرتبط در امور پلیسی در مقطع دكتری

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۴۶

ایجاد رشته های مرتبط در امور پلیسی مانند مدیریت پیشگیری از جرم، مدیریت آگاهی و ایمنی و ترافیک در مقطع دکتری به منظور ارتقاء‌سطح علمی مدیران از برنامه های دانشگاه علوم انتظامی است.

ایلنا: فرمانده دانشگاه علوم انتظامی از راه اندای دپارتمانی تحت عنوان دپارتمان رفتار در این دانشگاه خبرداد و گفت: این دپارتمان موظف است براساس نحوه رفتار ماموران پلیس كه در خط مقدم برخورد با مردم قرار دارند؛ دوره های آموزشی مورد نیاز را طراحی و همچنین نوع آموزش،كتب، مقالات و سیمنارهای در بخش رفتار با مردم را تنظیم كند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عصار فرمانده دانشگاه علوم انتظامی از ارتقاء اساتید دانشگاه علوم انتظامی به مرتبه دانشیاری خبرداد و گفت: دانشگاهی كه علاوه بر امتیاز دانشیاری، پنج دانشیار در آن به تدریس بپردازند، علاوه بر اجرای دوره های دكتری در دانشگاه های مزبور، دوره های تحصیلات تكمیلی نیز در آن توسعه پیدا می كند.

وی با اشاره به راه اندازی گروه آموزشی پلیس فتا، گفت: این گروه عملیاتی شده است و سردار ”هادیانفر“ رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، مدیر این گروه می باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: هر گروه آموزشی می تواند نشریه علمی – پژوهشی و یا نشریه علمی – ترویجی داشته باشد.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی از راه اندای دپارتمانی تحت عنوان دپارتمان رفتار در این دانشگاه خبرداد و گفت: این دپارتمان موظف است براساس نحوه رفتار ماموران پلیس با مردم مانند پلیس های تخصصی، كلانتری ها و پاسگاه ها كه در خط مقدم این برخورد قرار دارند و نیز تماس های مردم با 197 و انتقادات آنها از پلیس؛ دوره های آموزشی مورد نیاز را طراحی و همچنین نوع آموزش،كتب، مقالات و سیمنارهای در بخش رفتار با مردم را تنظیم كند.

سردار عصار، توسعه آموزش های علمی و مهارتی را یكی از اهداف پلیس حرفه ای عنوان كرد و از ایجاد رشته های مرتبط در امور پلیسی مانند مدیریت پیشگیری از جرم، مدیریت آگاهی و ایمنی و ترافیک در مقطع دکتری به منظور ارتقاء‌سطح علمی مدیران خبرداد.

سردار عصار، استاندارد آموزش نیروهای پلیس ایران در مقایسه با كشور های دیگر را بسیار خوب توصیف و به بازدید هیئت پلیس سازمان اینترپل از دانشگاه علوم انتظامی اشاره كرد و گفت: ‏ارائه گزارش تولید كتاب و تحقیقات این دانشگاه برای آنها بسیار جذاب بود به نحوی كه اصرار كردند تحقیقات و مقالات تولیدی دانشگاه علوم انتظامی به سازمان اینترپل ارسال شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هیئت مزبور در بازدید از دانشگاه علوم انتظامی بارها از این دانشگاه به عنوان دانشگاه مدرن پلیس ایران نام می بردند و سطح علمی این دانشگاه را در سطح خوب عنوان كردند.

سردار عصار یادآور شد: در بازدیدی كه از پلیس چندین كشور داشتم، دانشگاه های پلیس آنها در سطح مطلوبی نبودند.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی درباره پلیس دانش بنیان گفت: رفتار و حركات پلیس باید متكی بر دانش باشد تا درصد خطا و اشتباه آن به صفر برسد.

وی افزود: پلیس باید دانش بنیان فكر كند و آینده نگر باشد و بداند متدهای پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرایم چیست؛ در حقیقت این متدها حاصل تلاش گروه علمی پژوهشی دانشگاه ها می باشد كه از طریق تحقیقات و حجمی از دانش به دست می آید.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره تخصیص وام به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی از سوی وزارت علوم، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تخصیص وام را فقط شامل دانشگاه های غیر از دانشگاه علوم انتظامی، اعلام كردند كه پیگیری های لازم جهت تخصیص وام به دانشجویان دانشگاه در حال انجام شدن می باشد كه به زودی اعلام خواهیم كرد این درحالی است كه دكتر دانشجو نظر موافق برای انجام این كار داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز