خبرگزاری کار ایران

جانشین سازمان وظیفه عمومی خبر داد؛

صدور یک میلیون کارت هوشمند سربازی

در سال گذشته برای تمامی دانشجویان جدید الورود از طریق دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) معافیت اولیه تحصیلی صادر شد.

ایلنا: جانشین سازمان وظیفه عمومی از صدور یک میلیون کارت هوشمند سربازی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی گفت: در گذشته مراجعات به این سازمان به قدری زیاد بود که توان پاسخ دهی به آن‌ها را نداشتیم اما باتفویض اختیارات و ایجاد زیرساخت‌های لازم و اقدامات صورت گرفته ازجمله سامانه‌های پیامک و تلفن گویا و غیره توانسته‌ایم تا روند مراجعات به سازمان را کنترل کنیم.

وی افزود: اتفاق جدیدی که در سازمان رخ داده که منجر به کاهش مراجعات و ارائه خدمات بهتر شده است‏‏، بهره‌وری از سیستم پیامک برای ارسال آخرین وضعیت فرد در خصوص امور وظیفه عمومی است که در حال حاضر بصورت آزمایشی برای طرح تعویض کارت‌های معافیت به اجرا در آمده است.

کریمی در توضیح بیشتر این سیستم گفت: در این سیستم فرد پس از مراجعه به دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و به محض ثبت اطلاعات مربوط به کارت معافیت در این دفا‌تر، به صورت اتوماتیک پیامکی تحت عنوان بارکد پستی و تاریخ‌های صدورکارت و تحویل آن به پست برای متقاضی ارسال خواهد شد که این امر منجر به کاهش مراجعات حضوری به سازمان شده است.

جانشین سازمان وظیفه عمومی با اشاره به استفاده از این سامانه برای سایر امور این سازمان گفت: امیدواریم در نیمه اول امسال پروژه مذکور را تکمیل کرده و برای سایر موارد مانند صدور کارت پایان خدمت نیز از سامانه پیامک استفاده شود.

این مقام مسئول با اشاره به طرح تعویض کارت‌های قدیمی معافیت با کارت هوشمند از صدور حدود یک میلیون کارت هوشمند خبرداد و گفت: پیش از اجرای این طرح در سازمان حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون اطلاعات با وضعیت خدمتی نامشخص وجود داشت که به تبع آن آمارصحیحی از تعداد غائبین نیز نداشتیم اما با اجرای این طرح، اطلاعات سازمان از وضعیت خدمتی افراد در سیستم وظیفه عمومی کامل‌تر شده است.

وی با اشاره به بکارگیری سیستم سنجش اصالت کارت‌ها اظهار داشت: از مزایای دیگر اجرای طرح تعویض کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت با کارت‌های هوشمند، امکان بهره‌بری از سیستم اصالت کارت‌ها از سوی بانک‌ها، پلیس امنیت، راهنمایی و رانندگی و غیره و در نتیجه اجرای بهتر ماده ۱۰ قانون وظیفه عمومی (محرومیت‌های مشمولان غایب) است که در ‌‌نهایت منجر به کاهش تعداد غایبان نیز خواهد شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی از ثبت ۴۰۰ هزار معافیت تحصیلی برای دانشجویان در سال گذشته خبرداد و افزود: در سال گذشته برای تمامی دانشجویان جدید الورود از طریق دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) معافیت اولیه تحصیلی صادر شد و با اقدامات صورت گرفته از پانزده مرداد ماه امسال برای تمام دانش آموزانی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند، معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز