خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس‌راه کشور:

سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و حرکت از شانه خاکی خط قرمز پلیس است

طی یک ماه گذشته بالغ بر ۲۵هزار خودرو متخلفان تا ۷۲ ساعت توقیف شد و پلیس مصمم است برای تامین ایمنی مسافران با رانندگان حادثه‌ساز به صورت جدی برخورد کند.

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: خط قرمز پلیس در تعطیلات آینده در تهران همانند تعطیلات گذشته سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، حرکت از شانه خاکی و تخلفات حادثه‌ساز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمدرضا مهماندار فرمانده پلیس‌راه کشور در حاشیه احضار رانندگان پرخطر تعطیلات اخیر گفت: طی یک ماه گذشته بالغ بر ۲۵هزار خودرو متخلفان تا ۷۲ ساعت توقیف شد و پلیس مصمم است برای تامین ایمنی مسافران با رانندگان حادثه‌ساز به صورت جدی برخورد کند.

 وی ادامه داد: با اعلام قبلی، پلیس‌راه کشور نسبت به شناسایی رانندگان پرخطر و رانندگانی که سبقت از سمت راست و تجاوز به چپ داشتند، توسط تیم‌های نامحسوس و یا دوربین‌های نظارتی و کنترلی، اقدام کردند.

وی افزود: خستگی و خواب آلودگی و تجاوز به چپ را مهم‌ترین علل تصادفات فوتی و جرحی تعطیلات اخیر است و متاسفانه علیرغم هشدارهای داده شده همچنان برخی رانندگان به توانایی در بیدار ماندن خود اعتماد می‌کنند که همین امر موجب تصادفات فوتی و جرحی متعدد و واژگونی در محورهای کشور می‌شود. از سوی دیگر تجاوز به چپ در راه‌های دو طرفه نیز توسط برخی رانندگان در این تعطیلات صورت گرفته که منجر به حوادث خونینی شده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور اظهار داشت: باید تاکید کنم که ۹۸ درصد رانندگان در جاده‌های کشور قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند و پلیس با معدود رانندگان متخلفی که جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند با شدت برخورد می‌کند.

مهماندار در ارتباط تعطیلات پیش رو در تهران گفت: پلیس راه تمهیدات ویژه‌ای خصوصا در محورهای مواصلاتی استان تهران و استانهای شمالی در نظر گرفته است.


وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تراکم بالای ترافیک در محورهای کوهستانی خصوصا هراز، ‌چالوس و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت را شاهد باشیم و اکیدا توصیه می‌کنیم رانندگان صبر و حوصله پیشه کنند و از انجام تخلفات حادثه‌ساز به طور جدی اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: خط قرمز پلیس در تعطیلات آینده در تهران همانند تعطیلات گذشته سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، حرکت از شانه خاکی و تخلفات حادثه‌ساز است.


وی تاکید کرد: قطعا رانندگانی که این تخلفات را مرتکب شوند، اگر در محل تخلف توسط تیم‌های کنترلی شناسایی نشوند، پس از پایان تعطیلات از طریق سیستم‌های الکترونیکی، دوربین‌ها و بازرسان نامحسوس پس از شناسایی احضار شده و خودروی آن‌ها همانند این خودروهایی که امروز توقیف شده‌اند، توقیف و روانه پارکینگ می‌شود و رانندگان نیز به تناسب نوع تخلف خود نمره منفی در گواهینامه دریافت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز