خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۰۴

موافقت‌نامه بودجه سازمان بهزیستی هنوز به دستمان نرسیده است / موج آسیب‌های اجتماعی در ۵ سال آینده شروع خواهد شد/۲۰۰ هزار مسکن وعده داده شده در مرحلهٔ پایین دستی نیز نیمهٔ دوم امسال به اتمام می‌رسد.

ایلنا: رئیس سازمان بهزیستی از تصویب افزایش مستمری مددجویان حداقل ۲۰ درصد در سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «همایون هاشمی» در نشست خبری كه شب گذشته برگزار شد، به برخی از اقدامات صورت گرفته در سال ۹۱ اشاره كرد و افزود: سازمان بهزیستی در راستای توسعه و مداخله در کاهش طلاق فعالیت‌های متعددی را انجام داده است به طوری كه به دنبال این اقدامات یک سوم زوجین مراجعه كننده به مراکز مشاوره سازمان سازش كرده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا قرار است در سال جاری برای بیش از ۲۳۰ کلینیک مددکاری تامین اعتبار شود. البته ارائه آموزش‌های لازم و مجوز به منظور ایجاد مرکز کاهش طلاق نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان بهزیستی از افتتاح اورژانس اجتماعی طی دو هفتهٔ آینده خبر داد و اظهار داشت: توسعهٔ برنامهٔ اورژانس اجتماعی با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد از نظر قانون گذاری، تامین اعتبارات و خرید تجهیزات آمبولانس‌های مناسب سازی شده، محقق شده است.

۹۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمهٔ فراگیر بهزیستی

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار توسعه یافته است، تصریح کرد: هم اکنون ۹۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمهٔ فراگیر بهزیستی هستند.

رئیس سازمان بهزیستی از سامان‌دهی کودکان خیابانی در ۳۱ استان، توسعهٔ کمی و کیفی مهدهای کودک، ایجاد ادارهٔ تولید متحوا و نظارت کیفی بر مهدهای کودک و اجرایی کردن سند ملی سالمندان به عنوان برنامه‌های دیگر سازمان در سال ۹۱ نام برد.

وی با تاکید بر این نکته که تنها راه کاهش معلولیت‌های مادرزادی پیشگیری است، اعلام کرد: از این رو برای تحقق این امر ماه گذشته در شیراز بنیادهای ژنتیک با حضور اصحاب رسانه افتتاح شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینكه موافقت‌نامهٔ بودجه هنوز به سازمان نرسیده است، گفت:‌ در مجلس شورای اسلامی و کارگروه‌های ویژه بودجه این مسله مطرح شده است و پیگیری می‌شود.

هاشمی در تشریح برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال جاری، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در سال جاری ۱۱ عنوان برنامهٔ اساسی را پیش بینی کرده است که تاسیس مراکز اقامتی میان مدت برای گروه‌های خاص و زنان، تهیهٔ نقشهٔ آسیب‌های اجتماعی، تدوین برنامهٔ مدون برای نوزادان تا کودکان ۵ سال، پیگیری تصویب نهایی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، استقرار نظام طبقه بندی ناتوانی و سلامت صدور کارت‌های جدید معلولیت منطبق با نظام ICF از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی سازمان پیشگیری محوری است و به گفتهٔ متخصصان موج آسیب‌های اجتماعی در ۵ سال آینده شروع خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس بنیاد آینده پژوهی و مطالعات اجتماعی سال گذشته در شیراز تاسیس شد و مدل ملی آن به زودی در تهران افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی از رونمایی بستهٔ جامع پیشگیری خبر داد و افزود: ۳۰ عنوان فعالیت اجرایی در حوزه پیشگیری از جمله مداخله رسانه‌ای، توسعهٔ مراکز مشاوره و کتاب‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای همهٔ خوشه‌های جمعیتی در بسته جامع پیشگیری پیش‌بینی شده است.

هاشمی تصریح کرد: تدوین برنامهٔ تاکتیکی استان‌ها بر اساس برنامهٔ راهبردی صورت می‌گیرد زیرا استان‌ها در حوزهٔ چالش‌های اجتماعی از یکدیگر متمایز هستند از این رو برنامه تاکتیکی هر استان به صورت مجزا تدوین خواهد شد.

وی تامین اعتبار برای خرید محصولات و لوازم کمک توان بخشی مثل ویلچر، رسیدگی به وضعیت تمامی افراد پشت نوبت کاشت حلزون، آغاز به کار فاز سوم کارزار رسانه‌ای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست.

هاشمی اعتیاد را یکی از جدی‌ترین مسائل پیش رو در حوزهٔ آسیب‌های اجتماعی تلقی کرده و افزود: سال گذشته تعهد دادیم ۶۰۰ کمپ راه اندازی شود که این مهم محقق شده است و اکنون سازمان مشکلی در درمان و پذیرش معتادان ندارد اما این کافی نیست زیرا ما باید برای تمامی گروه‌های جمعیتی برنامهٔ پیشگیری داشته باشیم.

وی از رشد ۱۴۳ درصدی توسعهٔ NGO و مراکز غیردولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: برای مثال سال گذشته مرکز جامعه خیرین حامی معلولان با خضور نخبگان و خیرین مدرسه ساز افتتاح شد.

هاشمی از بازدهی مثبت اولین مراسم گلریزان در مشهد یاد کرد و ادامه داد: در این مراسم سی میلیارد ریال وجه نقد جمع‌آوری شد و قرار است این بودجه در حوزهٔ مسکن و اشتغال معلولان سرمایه گذاری شود.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامهٔ نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران در بررسی رسیدگی به وضعیت مسکن مددجویان نیز گفت: بیش از ۱۴۰ هزار مسکن در مراحل آماده سازی داریم که ۱۰۰ هزار مورد آن واگذار شده است. ۲۰۰ هزار مسکن وعده داده شده در مرحلهٔ پایین دستی نیز نیمهٔ دوم امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پایان این نشست خبری از ۱۴ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف مربوط به سازمان بهزیستی رونمایی شد که ۷ جلد از این کتاب‌ها بر بحث توان بخشی مبتنی برجامعه CBA است، مجموعه مقالات و دست آوردهای مددکاری، توصیه‌های حراستی و امنیتی از دیگر موضوعات عنوان شده در کتب تدوین شده با توجه به نیازهای سازمان است.

همچنین دو جلد کتاب در خصوص روان درمانی توسط اصغر بداعی و برای اولین بار در کشور کتابی با مضمون پیشگیری از اعتیاد به شیشه نیز در این نشست رونمایی شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز