خبرگزاری کار ایران

ایجاد نشاط و شادابی برای بیش از ۱۵ هزار دانش آموز در مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره)

کد خبر : ۹۸۷۴۸

در سال ۹۲ طبق برنامه پیش بینی شده تا پایان دوره تابستانی اردو حدود ۱۵۰۲۲ دانش آموز در اردوهای علوی شرکت خواهند کرد.

ایلنا: بنیاد علوی برای بیش از ۱۵ هزار دانش آموز درمجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) نشاط و شادابی ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، رامین باریکانی مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در اردوگاه امام خمینی (ره) لواسان تهران پس از معرفی اجمالی فعالیت‌های بنیاد علوی، در مورد اردوهای علوی گفت: اردوی دانش آموزی از سال ۱۳۸۵ تاکنون توسط بنیاد علوی با نام اردوهای علوی برگزار شده است. به روال‌ سال‌های گذشته از دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته سراسر کشور با همکاری سازمان آموزش و پرورش دعوت به عمل آورده و هر ساله در فصل تابستان با حضور این دانش آموزان در مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) اردوهای تفریحی – علمی – آموزشی دانش آموزی برگزار می‌شود. مدت این اردو برای هر گروه دانش آموزی یک هفته است و دانش آموزان از سراسر کشور به تفکیک دختر و پسر به همراه مربیان خود در این اردوهای یک هفته‌ای حضور پیدا می‌کنند و از امکانات مجموعه و خدمات بیش از ۱۰۰ نفر از کار‌شناسان و کارکنان بنیاد علوی برخودار می‌شوند.

وی با اشاره به رسالت بنیاد علوی مبنی بر همکاری با آموزش و پرورش برای برگزاری اردوهای دانش آموزی، مسوولیت بنیاد علوی را پذیرایی و اجرای اردو‌ها با جامعه مخاطب دانش آموزان مقطع راهنمایی عنوان کرد و افزود: مسوولیت انتقال و سرپرستی دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش است که براساس سهمیه اختصاص یافته به هر استان و مناطق محروم نسبت به معرفی دانش آموزان و برگزاری اردو‌ها اقدام می‌شود.

باریکانی در مورد امکانات اقامتی، آموزشی و تفریحی پیش بینی شده برای اردوهای علوی گفت: امکانات اقامتی مجموعه شامل چهار اقامتگاه به نام‌های فیروزه (اقامتگاه یک) با ظرفیت ۳۲۰ نفر - عقیق (اقامتگاه دو) با ظرفیت ۳۴۰ نفر- نگین (اقامتگاه ده) با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر و اقامتگاه کار و صنعت (اقامتگاه چهار) به ظرفیت ۱۶۸ نفر است و دانش آموزان طی یک برنامه منسجم اردویی یک هفته‌ای از امکانات ورزشی مجموعه شامل سالن ورزشی، استخر سرپوشیده، باشگاه پینت بال، سالن تیراندازی، راپل و... با رعایت حداکثر امکانات ایمنی و با هدف ایجاد شادی و افزایش سلامت جسمی و روانی دانش آموزان استفاده می‌کنند.

وی در ادامه در مورد کلاس‌های آموزشی افزود: کلاس‌های پیش بینی شده برای دانش آموزان شامل انس با قرآن، کلاس‌های آزمایشگاهی (زیست‌شناسی و سلامت)، کیمیا گران جوان، سفالگری، هوش بر‌تر، هنر (اوریگامی)، دومینو، آموزش نجوم، بازی‌های فکری، سازه‌های ماکارونی است و علاوه بر آن جنگ‌های شادی استقبال، میان دوره و اختتامیه و همچنین یک اردوی بازدید از خارج مجموعه برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

در ادامه محمد تقی نیکنام معاون اجرایی مجموعه امام خمینی (ره) با اشاره به همکاری قابل تقدیر گروه پزشکی برزویه و بیمارستان مردم به اجرای طرح آزمون‌های غربالگری سلامت جسم و روان با حضور متخصصان پزشکی و روان‌شناسی از دانشگاه‌های معتبر در اردوهای علوی اشاره کرد و اجرای این طرح را در راستای کنترل سلامتی دانش آموزان مناطق محروم مفید دانست.

وی برگزاری اردوهای علوی را یک پروژه مهم برای بنیاد علوی بر شمرد که مانند تمام پروژه‌های حمایتی بنیاد علوی بر اساس اصول مدیریت پروژه اجرا می‌شود و آمار پذیرش تعداد دانش آموزان در اردوهای علوی طی چند سال گذشته را چنین عنوان کرد: سال ۸۵ تعداد۹۵۸۶ دانش آموز، سال ۸۶ تعداد۱۱۵۷۱ دانش آموز، سال ۸۷ تعداد ۱۴۴۵۵ دانش آموز، ساال ۸۸ تعداد ۱۸۱۸۰ دانش آموز، سال ۸۹ تعداد ۱۵۷۹۹ دانش آموز، سال ۹۰ تعداد ۱۴۷۱۴ دانش آموز و سال ۹۱ تعداد ۱۵۷۴۹ دانش آموز.

وی افزود: در سال ۹۲ طبق برنامه پیش بینی شده تا پایان دوره تابستانی اردو حدود۱۵۰۲۲ دانش آموز در اردوهای علوی شرکت خواهند کرد.

مسئولان مجموعه اردویی امام خمینی (ره) در پایان نشست خبری از همکاری قابل تقدیر کار‌شناسان و مربیان آموزش و پرورش در برگزاری اردوی‌های علوی سال ۱۳۹۲ تقدیر و تشکر کردند و ابراز امیدواری کردند تا سال اینده با افزایش ظرفیت و بازبینی مستمر خدمات رفاهی و فرهنگی بیش از سال جاری در خدمت دانش آموزان باشند.

بنیاد علوی در ۱۷ آذر ۱۳۶۶ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. همزمان با تغییر مدیریت در سال ۱۳۸۴ بنیاد علوی به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد و این فعالیت تاکنون در زمینه توزیع البسه رایگان و سبد سلامت به مادران باردار و شیرده شامل ۱۴ قلم مواد غذایی، برگزاری اردوهای دانش آموزی، اعطای وام به دانشجویان محروم مستعد، کمک به ارتقای سطح علمی دانش آموزان و سایر خدمات حمایتی ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز