خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی در سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/۳/:

با یک نوع اشعریت مدرن در دنیای اسلام مواجه شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۳۱

تفکر علمای اسلامی ما اینطور است که حقایق در نصوص اسلامی را باید با عقل تلاش کرد که بفهمیم و این تلاش بسیار ذی قیمت و یک سرمایه بود و سخن امام نیز این است که باید این حقایق را دریابیم.

ایلنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از دوره رنسانس در اروپا، پیشرفت‌ها در علم محسوس محصور شده و توجه به متافیزیک کاهش پیدا کرد که این رویکرد روی برخی متفکران اسلامی در حوزه های مختلف نیز تاثیر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در مجموع تفکر شیعه را دارای تفکر عقلانی دانست و افزود: از این جهت معارف عقلانی در این بخش فربه‌تر شده است.

وی اضافه کرد:در صد سال اخیر با رویکرد اشعری مسلکی مواجه هستیم به خصوص بعد از دوره رنسانس در اروپا به وجود آمد و پیشرفت ها را در علم محسوس محصور کرد توجه به متافیزیک کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه این رویکرد روی برخی متفکران اسلامی در حوزه های مختلف نیز تاثیر گذاشت افزود: لذا با یک نوع اشعریت مدرن در دنیای اسلام مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: اما تفکر علمای اسلامی ما اینطور است که حقایق در نصوص اسلامی را باید با عقل تلاش کرد که بفهمیم و این تلاش بسیار ذی قیمت و یک سرمایه بود و سخن امام نیز این است که باید این حقایق را دریابیم.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفت گفت: شاخص های آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی در سطح جهانی از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار است.

رئیس مجلس تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی تعداد دانش آموزان و معلمان رشد کرد به لحاظ پوشش تحصیلی به ایده آل ها نزدیک شدیم و از نظر کیفیت علمی نیز وضع مان بهتر شد.

وی به افزایش مدارس استعداد های درخشان اشاره کرد و افزود: در المپیادها افتخارات خوبی به دست آوردیم و از نظر بعد ورزشی نیز کیفیت بهتری محقق شد.

وی ادامه داد: حلقه های آموزش و پرورش مانند فنی و حرفه ای بهبود پیدا کرد البته باید اهتمام در این زمینه را بیشتر کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه محتوای کتاب ها و سطح تحصیلات معلمان نیز رشد پیدا کرد افزود: رابطه مدرسه و خانواده بیشتر مورد توجه قرار گرفت و همه اینها نشان دهنده اقدامات خوب در آموزش و پرورش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز