خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد:

آموزش و پرورش تضمین کننده آینده ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۹

اگر نبض آموزش و پرورش منظم بزند نبض همه بخش‌های کشور منظم می‌زند/ یک زمانی به طور متوسط کمترین دریافتی‌ها متعلق به آموزش و پرورش بود اما حداقل این است که امروز فاصله‌ای نیست.

ایلنا: رئیس جمهور گفت: تضمین شدن آینده ایران با آموزش و پرورش میسر می‌شود و در این راستا آرامش، فراغ بال، احساس خودباوری و منزلت اجتماعی بالای دست اندارکاران تعلیم و تربیت ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمود احمدی‌نژاد" در سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که صبح امروز(15 تیرماه) در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: اگر قرار باشد آینده درخشانی برای ایران رقم زده شود پایه و ریشه و آغاز آن از آموزش و پرورش است چرا که همه عالم درست شده است برای اینکه انسان‌ها ساخته شوند.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مختلف در یک نظام سیاسی افزود: همه دستگاه‌ها در واقع مقدمه‏ْ و پشتیبانی هستند که برای اینکه نظام تعلیم و تربیت کار خود را به درستی انجام بدهد.

وی خاطرنشان کرد: اما این یک تفاوت مبنایی است. اینکه آموزش و پرورش وظیفه تربیت نیروی انسانی سایر دستگاه‌ها را به عهده دارد یا اینکه همه دستگاه‌ها مقدمه و پشتیبانی هستند تا آموزش و پرورش کار خود را انجام بدهد که این دو نگرش است.

رئیس جمهور ادامه داد: این به این معنی نیست که آموزش و پرورش نیروی انسانی مورد نیاز کشور را تامین نمی‌کند چرا که این کار انجام میشود اما ماموریت آموزش و پرورش بالا‌ترین تعیین نیروی مورد نیاز برای دستگاه‌ها است.

احمدی‌نژاد بیان کرد: اگر چنین بود باید عنوان اداره آموزش و پرورش را اداره آموزش می‌گذاشتیم حتی آموزش در یک نگاه مبنایی‌تر در خدمت پرورش است.

وی با تاکید براینکه حکومت‌ها برای رسیدن انسان‌ها به سعادت تشکیل می‌شوند افزود: اگرچه همه دستگاه‌ها پشتیبان و زمینه ساز هستند اما آن دستگاه اصلی که مسئولیت انسان سازی را برعهده دارد آموزش و پرورش است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: خدا را سپاسگذارم که امروز جامعه فرهنگی ما در مسیر درست در حال تلاش و حرکت است.

احمد‌ی نژاد با تاکید براینکه اگر نبض آموزش و پرورش منظم بزند نبض همه بخش‌های کشور منظم می‌زند افزود: ‌این تغییر نگاه به اعتقاد بنده بزرگ‌ترین کاری بود که اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهنگی کشور از ابتدا باور داشت که نقش محوری دارد افزود: سایر دستگاه‌های تصمیم‌گیر کشور بیش از دو دهه هرگاه اهمیت آموزش و پرورش مورد تاکید قرار می‌گرفت به بهانه اینکه آموزش و پرورش یک خانواده بزرگ است و بودجه ظرفیت‌های لازم را ندارد با توجیه‌های ابتدایی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم شرایطی که امروز در آموزش و پرورش برقرار است از نظر من مطلوب است هرگز اما دیدیم که حداقل امکان برداشتن فاصله‌ها وجود دارد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ‌ یک زمانی به طور متوسط کمترین دریافتی‌ها متعلق به آموزش و پرورش بود اما حداقل این است که امروز فاصله‌ای نیست در حالی که معتقدم این سیر جبرانی باید ادامه یابد تا فاصله‌ای مثبت به نفع آموزش و پرورش ایجاد شود.

احمدی‌نژاد به تصویب بودجه سال ۹۲ کشور اشاره کرد و افزود: خیلی از دستگاه‌هایی که تصمیم‌گیر هستند هزینه‌های خود را بالا می‌برند. خوب بالا ببرند اما خیلی از این‌ افزایش‌ها اگر نباشند مشکلی در کشور پیش نمی‌آید.

رئیس جمهوری تضمین شدن آینده ایران را با آموزش و پرورش میسر دانست و افزود: در این راستا آرامش، فراغ بال، احساس خودباوری و منزلت اجتماعی بالای دست اندارکاران تعلیم و تربیت ضروری است.

رئیس جمهوری عملیاتی شدن نظام رتبه بندی در آموزش و پرورش را موجب افزایش انگیزه در فرهنگیان عنوان کرد و افزود: ‌اگر بنا است در نظام آموزش ما تبعیض نباشد و عدالت حاکم شود باید ابتدا عدالت آموزشی بین دستگاه‌های آموزشی برقرار شود تا بعد از آن عدالت در بین بدنه اجتماعی منتشر شود.

احمدی‌نژاد با تاکید براینکه بار اصلی تعلیم و تربیت به دوش آموزش و پرورش است افزود: ‌وقتی به سراغ دستگاه‌های دیگر می‌رویم این گلایه را دارند که ورودی‌های ما مشکل دارد اما وقتی بنا است چیزهای دیگر تقسیم شود آموزش و پرورش قیچی می‌شود.

وی ادامه داد: ‌پیش دبستانی و دبستانی و دوره متوسطه مهم است چون شخصیت‌های انسان‌ها شکل می‌گیرند و باور‌ها عمیق می‌شوند باید این‌ها را تقویت کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: در حدی که توانستیم و با وجود شرایط سخت در ۸ سال گذشته که بحران اقتصادی جهانی حاکم بوده و ما هم جزو این جهان هستیم اقداماتی را انجام دادیم البته نمی‌گویم که آرزویمان در این زمینه برآورده شد.

وی با اشاره به اینکه با فهم امروز در اکثریت قاطع صاحب نظران اسناد و برنامه‌های انقلابی، تحولی در کشور به ثبت رسیده است افزود: نقشه جامعه علمی کشور که برای ۲۰ سال آینده مسیر را مشخص می‌کنند تصویب شده و همچنین سند تحول بنیادین که به نظرم افتخار نظام و جامعه فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین قابل عرصه به همه جای دنیا است افزود: با تدوین این سند برای اولین بار توقع ما از آموزش و پرورش کشور معلوم و تبدیل به قانون شد البته ممکن است در مورد شکل تنظیم آن بحث‌هایی داشته باشند اما این بحث‌ها و نقد‌ها باید وجود داشته باشد تا به جلو برویم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای تصور می‌کردند تغییر در ساختار آموزش و پرورش نشدنی است و همیشه از آن ابا می‌کردند افزود: ‌به نظر من علت این نگاه آن نشناختن آموزش و پرورش و عدم باور به توانمندی جامعه فرهنگی و همچنین آموزش و پرورش بود.

وی خاطرنشان کرد: ‌عمیقا باور دارم که ظرفیت فرهنگیان ما برای ایجاد تغییر و تحول برای انجام کارهای بزرگ و انقلابی دارای ظرفیت بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

وی خطاب به افرادی که از کارهای تحولی روی‌گردان هستند گفت: مطالبه ملت و فرهنگیان این است که کارهای تحولی در کشور رخ بدهد.

وی افزود: وقتی اتوبوسی در حال رفتن به ته دره است در مورد دکوراسیون داخلی آن می‌جنگیم در حالی که باید اتوبوس را به مسیر اصلی خود برگردانیم و این ظرفیت در آموزش و پرورش وجود دارد.

وی تاکید کرد: جامعه فرهنگی این کار را به عالیترین شکل آغاز کرده‌اند از همین رو باید نمره بیست را برای آن‌ها ثبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی کشور همه حساسیت و نگاه‌شان بر این است که کاری را که می‌خواهند انجام دهند با تنشی روبرو نشود که به اعتقاد من این نگاه در کل تصمیم گیری تاثیر می‌گذارد به طوری که از قله‌های آرمانی به کارهای دم دستی و محدود پایین می‌آیند.

احمدی‌نژاد با تاکید براینکه به باور من باید عکس این نگاه اندیشیده شود افزود: تصمیم هرچقدر آرمانی‌تر و انقلابی‌تر گرفته شود مطلوب‌تر است و مردم هم این را می‌خواهند.

وی خاطرنشان کرد: ‌کسانی که غیر از این تصمیم می‌گیرند مردم را باور ندارند و تصمیم آن‌ها مطابق خواست و اراده مردم نیست.

وی با تاکید براینکه نظام جمهوری اسلامی متعلق به ملت است افزود: براساس اصل شش قانون اساسی کشور براساس اراده ملت اداره می‌شود و تجربه تاریخی نیز نشان داده است اراده ملت همیشه بهترین و به صلاح مملکت بوده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این صورت چرا باید در دامنه‌ها و پایین دست‌ها و نه در قله‌ها بیاندیشیم آموزش و پرورش باید به روزی بیندیشد که مبانی، روش کار و متون آن مورد مراجعه صاحب نظران و برنامه ریزان دنیا قرار بگیرد که این شدنی است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده به جایی خواهیم رسید که دنیا از نظام آموزش و پرورش ما الگو خواهد گرفت افزود: تک تک فرزندان این سرزمین زمانی که از آموزش و پرورش و آموزش عالی جدا می‌شوند باید انسان‌های آرمانی، توانمند و صادق، خلاق، کارآفرین و مدیر باشند که این‌ها شدنی است.

وی تاکید کرد: آنچه در توان داشتیم در اختیار آموزش و پرورش قرار دادیم و مطمئن هستم که هر روز که می‌گذرد درخشان‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز