خبرگزاری کار ایران

عضو كمیسیون آموزش وتحقیقات درگفت‌وگو با ایلنا تاكیدكرد:

حفظ کرامت معلمان تنها راه جذب نخبگان در سیستم آموزشی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۴

تا زمانی که سیستم دولت و وزارت آموزش و پرورش با فرهنگیان مثل کارمندان درجه دو رفتار می كند نباید انتظار حضور نخبگان علمی در عرصه های آموزشی کشور داشت.

ایلنا: عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تنها راه جذب نخبگان در سیستم آموزشی کشور را حفظ کرامت معلمان دانست.

سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، سیستم جذب وزارت آموزش و پرورش را تنش آفرین خواند و افزود: این وزارتخانه نیازمند یک سیستم جذب دقیق، منسجم و مدون است تا از جذب پراکنده نیروها و استخدام نیروی ناکارآمد جلوگیری شود.

وی خاطرنشان كرد: تا زمانی که سیستم دولت و وزارت آموزش و پرورش با فرهنگیان مثل کارمندان درجه دو رفتار می‌كند نباید انتظار حضور نخبگان علمی در عرصه های آموزشی کشور داشت.

عبادی با اشاره به نبود پژوهش های آسیب شناسی در زمینه آموزش و پرورش تصریح کرد: به رغم اختصاص بودجه به بخش پژوهش، کمتر شاهد پژوهش های بنیادین در این وزارتخانه هستیم.

وی در ادامه افزود: کاهش ارزش پول ملی، توام با درآمد کم فرهنگیان باعث کاهش انگیزه آنان در انجام فعالیت هایشان شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با شجاعانه خواندن عملکرد حاجی بابایی در طرح هوشمندسازی مدارس اذعان کرد: او همواره به دنبال تحولات بنیادین است و از این بابت او را تحسین می‌کنم اما به دلیل شتابزده بودن و نبود امکانات لازم برای اجرایی شدن این طرح‌ها با کاستی هایی رو به رو بود.

وی در پایان با پیشنهاد اصلاح فرم امتیاز بندی فرهنگیان تصریح كرد: باید سطح علمی، ابتکار و خلاقیت معلم را مد نظر قرار داد و نیز به کسانی که پژوهش هایی در حوزه های آموزش انجام می دهند امتیازاتی داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز