خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نخستین هفته روابط عمومی کشور بیان شد؛

استفاده از غیرحرفه‌ها برای روابط عمومی‌ به سازمان‌ لطمه وارد می‌زند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۸۹

چند سالی است یک روز به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات شناخته می‌شود اما امسال تعداد زیادی از استادان این دو حوزه با نوشتن طوماری و امضای آن درخواست اختصاص یک هفته به روابط عمومی در تقویم رسمی کشور داشتند. قرار است این طومار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود.

ایلنا: روابط عمومی امروز جایگاه مهمی در سازمان‌های بزرگ دنیا یافته است، در حالی که در ایران به این جایگاه توجه چندانی نمی‌شود و معمولا افراد غیرحرفه‌ای برای روابط عمومی‌ها در نظر گرفته می‌شوند که همین کار به سازمان‌ها لطمه وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، نشست خبری برگزاری نخستین هفته روابط عمومی کشور امروز (۸ اردیبهشت) در هتل سیمرغ برگزار شد. محمد سلطانی‌فر، رییس کمیته علمی همایش روابط عمومی الکترونیک، غلامرضا کاظمی‌دینان، رییس ستاد برگزاری نخستین هفته روابط عمومی، داوود زارعیان، رییس کمیته علمی ستاد دومین کنفرانس روابط عمومی و صنعت و امیرعباس تقی‌پور، دبیر اجرایی این ستاد در این نشست سخنرانی کردند.

محمد سلطانی‌فر، رییس کمیته علمی همایش روابط عمومی الکترونیک گفت: طی هشت دوره قبلی برگزاری این همایش چند هدف را دنبال می‌کردیم که مهم‌ترین آن شکستن فضای سنتی حاکم بر روابط عمومی‌های کشور و اعمال نگاه علمی در این حوزه بود. تا پیش از آغاز این تلاش‌ها کتاب‌های منتشره در حوزه روابط عمومی نیز نگاهی سنتی داشتند اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش سطح علمی این آثار هستیم.

وی تاکید بر رابطه تنگاتنگ ارتباطات و روابط عمومی را هدف دیگر برگزاری همایش روابط عمومی الکترونیک دانست و گفت: در انتخاب استادانی که در همایش‌های پیشین به عنوان پیشکسوت برگزیده شدند نیز همین هدف را دنبال می‌کردیم. گردهمایی انجمن‌های دو حوزه ارتباطات و روابط عمومی و ایجاد همکاری و تعامل میان آن‌ها نیز از دیگر اهداف ما به‌شمار می‌آید.

سلطانی‌فر با اشاره به افزایش بیش از ۲۰ درصدی تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش گفت: خوشبختانه کیفیت این مقالات نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

سپس کاظمی‌دینان، رییس ستاد برگزاری نخستین هفته روابط عمومی گفت: روابط عمومی امروز جایگاه مهمی در سازمان‌های بزرگ دنیا یافته است، در حالی که در ایران به این جایگاه توجه چندانی نمی‌شود و معمولا افراد غیرحرفه‌ای برای روابط عمومی‌ها در نظر گرفته می‌شوند که همین کار به سازمان‌ها لطمه وارد می‌کند.

وی افزود: چند سالی است یک روز به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات شناخته می‌شود اما امسال تعداد زیادی از استادان این دو حوزه با نوشتن طوماری و امضای آن درخواست اختصاص یک هفته به روابط عمومی در تقویم رسمی کشور داشتند. قرار است این طومار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود.

کاظمی‌دینان درباره برنامه‌های نخستین هفته روابط عمومی گفت: رونمایی از سردیس پروفسور کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران در روز ۲۷ اردیبهشت، برگزاری هشتمین همایش روابط عمومی الکترونیک با موضوع «روابط عمومی هوشمند؛ سازمان هوشمند» در روز ۲۸ اردیبهشت و همچنین برگزاری دومین کنفرانس روابط عمومی و صنعت با موضوع «روابط عمومی، صنعت و توسعه بازار» در روز ۲۹ اردیبهشت بخشی از برنامه‌های این هفته را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ارسال طومار درخواست استادان و فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی به شورای فرهنگ عمومی برای نامگذاری هفته روابط عمومی در تقویم رسمی کشور، رونمایی از پنج کتاب تخصصی جدید در حوزه‌های روابط عمومی و ارتباطات در روز ۳۱ اردیبهشت، تجلیل از استادان و پیشکسوتان روابط عمومی و رسانه در روز اول خرداد و در پایان دیدار با خانواده‌های درگذشتگان روابط عمومی در روز دوم خرداد دیگر برنامه‌های ما به‌شمار می‌آیند.

امیرعباس تقی‌پور، دبیر اجرایی ستاد دومین کنفرانس روابط عمومی و صنعت رونمایی از پنج کتاب جدید در حوزه روابط عمومی را اتفاقی مبارک دانست و گفت: حدود ۶۳ سال است که روابط عمومی‌ها در ایران آغاز به فعالیت کرده و تا ۱۰ سال پیش حدود ۶۰ عنوان کتاب در این عرصه داشتیم اما در سال‌های اخیر تعداد این کتاب‌ها به بیش از ۱۱۰ عنوان رسیده که بسیار اتفاق مبارکی است.

همچنین در این مراسم از پوسترهای دو همایش روابط عمومی الکترونیک و روابط عمومی و صنعت رونمایی شد.

داوود زارعیان، سخنران بعدی نشست بود. وی به عنوان رییس کمیته علمی ستاد دومین کنفرانس روابط عمومی درباره ضرورت برگزاری آن گفت: تاثیرات مثبت تقویت روابط عمومی‌ها در حوزه صنعت مساله‌ای مهم است که در ایران مغفول مانده است. واحدهای صنعتی بیشتر بر مساله بازاریابی تاکید دارند در حالی که برای بهبود وضعیت تولید ملی و ایجاد اشتغال در صنعت باید نقش روابط عمومی در صنعت را جدی گرفت.

وی ارتباطات داخلی، ارتباطات بیرونی، رابطه با سهامداران و دولت و مدیریت برند را حوزه‌های چهارگانه همایش روابط عمومی در صنعت دانست و گفت: تاکنون ۲۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده‌اند که احتمال می‌دهیم تعداد این مقالات به بیش از ۵۰ عنوان برسد.

در بخش پایانی نشست تقی‌پور درباره معیار انتخاب کتاب‌هایی که در هفته روابط عمومی رونمایی می‌شوند توضیح داد: کیفیت محتوا و کاربردی بودن مهم‌ترین معیار ما در انتخاب این کتاب‌ها بود. این نکته نیز گفتنی است که گروه کار‌شناس انتشارات «سیمای شرق» که به طور تخصصی به نشر کتاب درباره ارتباطات می‌پردازد این آثار را ارزیابی و انتخاب کرد.

سپس سلطانی‌فر گفت: کتاب «مهارت‌های ارتباطی موثر و بازاریابی رایانامه‌ای» نوشته «شان مک‌فیت» که ترجمه آن را من به همراه شهناز هاشمی و ناصر اسدی بر عهده داشتیم، چگونگی نقش‌آفرینی فضای سایبری در بازاریابی و نیازسازی مصرف‌کنندگان را بررسی می‌کند.

زارعیان درباره سایر کتاب‌ها توضیح داد: بازاندیشی تمدن: ارتباطات و ترور در دهکده جهانی» نوشته مجید تهرانیان با ترجمه داوود آقارفیع و مرجان اردشیرزاده به بازنمایی منفی رسانه‌ها از کشورهای جهان سوم می‌پردازد.

وی افزود: «سیر تکامل ژورنالیسم» نوشته علی‌اکبر عبدالرشیدی نگاهی تاریخی به ژورنالیسم دارد و تکامل آن را از ابعاد تاز‌ه‌ای بررسی می‌کند. «مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان» نوشته محمدصادق افراسیابی نیز تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سبک زندگی جوانان ایرانی را می‌کاود.

به گزارش ایلنا، هفته روابط عمومی از ۲۷ اردیبهشت تا دوم خرداد برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز