خبرگزاری کار ایران

داریوش قنبری درگفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری پیش از موعد امتحانات دانشگاهها شک برانگیز است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۶

این اقدام انعکاس منفی دربیرون داشته باشد زیرا این شائبه را به وجود می‌آورد که ترس و نگرانی خاصی از باز بودن دانشگاه‌ها وجود دارد که دانشگاه‌ها را تعطیل کرده‌اند بنابراین بهتر این بود که اجازه می‌دادند فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها ادامه پیدا کند.

ایلنا: یک استاد دانشگاه با غیرمنطقی دانستن برگزاری زود‌تر از موعد امتحانات دانشگاه‌ها، به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانطور که همه حوزه‌ها و نهاد‌ها به فعالیت خود در هنگام انتخابات ریاست جمهوری ادامه می‌دهند دانشگاه‌ها هم باید همین وضعیت را داشته باشند.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد برگزاری زود‌تر از موعد امتحانات دانشگاه‌ها در این نیم سال تحصیلی گفت: به طور معمول تعداد جلسات کلاس‌ها در نیم سال دوم تحصیلی نسبت به نیم سال اول خیلی کمتر است و اینکه حالا چند جلسه هم به خاطر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کم کنند آسیب جدی به وضعیت آموزشی دانشجویان وارد می‌شود.

وی با تاکید براینکه هیچ ضرورتی ندارد دانشگاه‌ها را به منظور برگزاری انتخابات زودتر از موعد تعطیل کنند، افزود: از آنجایی که انتخابات در کشور معمولا روزهای تعطیل برگزار می‌شود دیگر نیازی به این نیست که دانشگاه‌ها را هم بخواهند تعطیل کنند که این به نظر بنده مبنای منطقی ندارد ضمن اینکه بسیار هم مضر است.

یک نماینده پیشین مجلس افزود: در حقیقت نمی‌دانم که چرا دانشگاه‌ها را قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعطیل می‌کنند آیا نگران فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی در دانشگاه‌ها هستند که این اساسا جای نگرانی ندارد زیرا اگر به هنگام برگزاری انتخابات، دانشگاه‌ها فعال باشند نه تنها مشکل ایجاد نمی‌شود، بلکه می‌تواند در راستای تنویر افکار عمومی بسیار تاثیرگذار و مفید هم باشد.

قنبری با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۴ خرداد گفت: اگر هم درنظرشان این بود که امتحانات با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تداخل نداشته باشد، می‌توانستند امتحانات را از اول تیرماه برگزار کنند.

وی با تاکید براینکه بین برگزاری انتخابات و امتحانات دانشگاه‌ها هیچ ارتباط منطقی وجود ندارد که بخواهیم این‌ها را از هم تفکیک کنیم، افزود: مشخص نیست بر چه اساسی این تصمیم گرفته شده است البته به نظر می‌رسد این اقدام انعکاس منفی در بیرون داشته باشد زیرا این شائبه را به وجود می‌آورد که ترس و نگرانی خاصی از باز بودن دانشگاه‌ها وجود دارد که دانشگاه‌ها را تعطیل کرده‌اند بنابراین بهتر این بود که اجازه می‌دادند فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها ادامه پیدا کند.

قنبری با طرح این پرسش که مگر تمام نهاد‌ها به هنگام برگزاری انتخابات تعطیل می‌شود و فعالیت‌های روزانه مردم متوقف می‌ماند، افزود: همانطور که همه حوزه‌ها و نهاد‌ها به فعالیت خود در هنگام انتخابات ریاست جمهوری ادامه می‌دهند دانشگاه‌ها هم باید همین وضعیت را داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: اینکه به بهانه انتخابات تعداد جلسات درسی دانشگاه‌ها را کم کنیم مشکل مضاعفی ایجاد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز