خبرگزاری کار ایران

با حضور ۳۹۰ تیم از ایران و ۱۴ کشور جهان؛

هشمین دوره مسابفات بین المللی روبوکاپ آزاد برگزار می شود

کد خبر : ۵۹۳۳۶

بعد از داوری، 390 تیم برای شرکت در این مسابقات پذیرفته شدند که از این تعداد40 تیم خارجی هستند.شرکت کنندگانی از کشورهای آمریکا، چین، هلند، ژاپن, آلمان، ترکیه یونان، مکزیک، برزیل، جمهوری چک، پاکستان، هند، کلمبیاو استرالیا در این مسابقات حضور دارند.

ایلنا: هشتمین ورده مسابفات بین االملی روبوکاپ آزاد با حضور 25 لیگ  از ایران و 14 کشور جهان 16 فروردین ماه در نمایشگاه بین اللملی تهران آغاز و تا 18 فروردین ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی موسی خانی رئیس کمیته ملی روبوکاپ امروز رور 5 شنبه، 15 فروردین ماه در نشت خبری با اعلام این مطلب گفت: 1300 تیم از 14 کشور جهان برای شرکت در هشتمین دوره مسابقات بین اللملی روبوکاپ آزاد ثبت نام کردند که از این تعداد150 تیم خارجی بودند.

وی ادامه داد: بعد از داوری، 390 تیم برای شرکت در این مسابقات پذیرفته شدند که از این تعداد40 تیم خارجی هستند.شرکت کنندگانی از کشورهای آمریکا، چین، هلند، ژاپن, آلمان، ترکیه یونان، مکزیک، برزیل، جمهوری چک، پاکستان، هند، کلمبیاو استرالیا در این مسابقات حضور دارند.

موسی خانی ادامه داد: لیگهای روبات امدادگر مجازی، امدادگر واقعی، شبیه ساز عامل امداد، شبیه ساز فوتبال دو بعدی، شبیه ساز فوتبال سه بعدی، فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیس سایز کوچک، انسان نما، نائو، روبات خانگی، نمایش دانش آموزی مقدماتی، نمایش دانش آموزی پیسرفته، روبات مین یاب خودکار، روبات مین یاب دستی، روبات نمایش دانشجویی، روبات پرنده، روبات زیرسطحی، فوتبال دانش آموزی وزن آزاد الف، فوتبال دانش آموزی وزن آزاد ب، فوتبال ب وزن سبک وزن، امداد ابتدایی الف و امدادپیشرفته الف در هشتمین دوره مسابقات بین الملی روبوکاپ آزاد حضور دارند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار ربات های پرنده و روبات های امداد گر با هم حضور خواهند داشت اظهار داشت: ربات های پرنده نیازمند دانش و فناوری بالایی است که این توان در ایران وجود دارد.

موسی خانی گفت: همچنین روبات های زیرسطحی با حضور 10 تیم از سراسر کشور دراین دوره برگزار می شود.

به گفته رئیس کمیته ملی روبوکاپ، 19 فروردین ماه سمپوزیوم بین اللملی روبوکاپ، با حضور 6 کشور جهان برگزار می شود. 174 مقاله برای ارائه در این سمپوزیوم ارسال  که بعد از داوری 48 مقاله پذیرفته شد که در 5 پنل ارائه می شود.

وی تاکید کرد: برای حمایت گسترده از نخبگان و برگزیدگان مسابقات بین اللملی روبوکاپ، به دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه ای تدوین و به زودی ابلاغ می شود که در آن راهکارهایی برای استفاده نخبگان از تسهیلاتی همچون ورود بدون کنکور به مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین استفاده از تسهیلات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه ساخت انواع روبات ها ظرفیت و استعداد بالایی دارد اظهار داشت: در اولین دوره برگزاری مسابقات بین الملی روبوکاپ 85 تیم شرکت داشتند در حالیکه امروز این تعدا به بیش از 1000 تیم رسیده است.

موسی خانی تاکید کرد: انتظار داریم روبات های ساخت داخل وارد صنعت شوند که این نیازمند حمایت بخش صنعتی در کشور است، البته در حال حاضر تعدادی از روبات ها در بخش کنترل لوله های گاز، نفت، کنترل خطوط برق، معابر و شاهراه ها به کار گرفته می شوند.

وی ادامه داد: کنسرسیومی با همکاری وزارت نفت، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی شریف با هدف ساخت روبات های زیر سطحی و ساخت تجهیزات اسکله های نفتی تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه در زمینه صنعت نرم افزاز و تجهیزات رایانه ای ایران، کره جنوبی و هند با یکدیگر آغاز کردند گفت: در حال حاضر کشور هند سالانه 110 میلیارد دلار در زمینه فروش نرم افزار و سخت افزار رایانه ای در آمد دارد که این درآمد جایگزین بسیار خوبی برای درآمدهای وابسته به نفت در کشور ما خواهد بود.

وی ادامه داد: 20 شرکت دانش بنیان تا اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه اندازی می شود که قرار است تا پایان سال جاری 200 شرکت دانش بنیان در واحدهای مختلف دانشگاه های آزاد کشور راه اندازی شود که برای این منظور 4 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

موسی خانی گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حدود 4 میلیارد تومان پروژه مشترک در زمینه روباتیک و هوش مصنوعی دارد که با توجه به توان و پتانسیل بالای این دانشگاه انتظار داریم این رقم چند برابر شود.

وی گفت: نمایندگانی از کمیته جهانی روبوکاپ در این مسابقات حضور دارند که تیم های منتخب را برای شرکت در مسابقات جهانی معرفی می کنند. علاوه بر این، تعدادی از تیمهای شرکت کننده در این مسابقات از سوی کمیته ملی روبوکاپ به عنوان تیم های شایسته برای شرکت در مسابقات جهانی معرفی می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز