خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه‌های سراسری «مدرسه انقلاب» افتتاح شد

کد خبر : ۴۳۰۱۴

این نمایشگاه در بیش از ۳۰۰۰ دبیرستان در سراسر کشور برگزار می‌شود که تا کنون ۲۰۰۰ مدرسه ثبت نام کرده‌اند لذا زمان ثبت نام تا ۱۵ بهمن سالجاری تمدید می‌شود.

ایلنا: همزمان با سومین روز از ایام دهه فجر روز انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری، نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در مدارس سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاح نمایشگاه «مدرسه انقلاب» امروز صبح شنبه به صورت نمادین با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در این تشکل دانش‌آموزی، حسین هژبری معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مجتمع آموزشی پسرانه شریعتی تهران برگزار شد.

حامد علامتی در این مراسم گفت: اگر به گذشته‌ انقلاب شکوه‌مند اسلامی خوب بنگریم می‌بینیم که چگونه افکار و آرمان‌های امام عزیزمان در ذهن و روح ملت آزاده ایران نقش بسته و در اعمال و رفتارشان نمود پیدا کرده است، تا آنجا که هر جا پای امام وانقلاب در میان بیاید، انگیزشی درونی آن‌ها را حرکت و تکاپو وا می‌دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه «مدرسه انقلاب» از امروز آغاز و تا تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه سالجاری در مدارس سراسر کشور برپا می‌شود، افزود: برپایی نمایشگاه در فضای مشخص در مدرسه با محوریت انجمن‌ اسلامی دارای ویژگی‌هایی است که از جمله آن‌ها می‌توان به بکارگیری حداکثری نیروهای انجمن اسلامی، مشارکت والدین، دانش‌آموختگان و دانش‌آموزان سایر مدارس و حضور گروه‌های مرتبط دانش‌آموزی اعم از گروه‌های قرآنی و علمی برای تشکیل غرفه در نمایشگاه اشاره کرد.

علامتی به موضوعات نمایشگاه «مدرسه انقلاب» اشاره کرد و بیان داشت: موضوعات نمایشگاه شامل «مفاهیم کلیدی در انقلاب اسلامی»، «شناخت ابعاد انقلاب اسلامی»، «اندیشه امام و رهبری»، «اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی»، «بخش جنبی» است.

وی با بیان اینکه اسامی برندگان در روز ۲۰ فروردین ماه سال آینده همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای اعلام می‌شود، گفت: در تیرماه ۹۲ از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: این نمایشگاه در بیش از ۳۰۰۰ دبیرستان در سراسر کشور برگزار می‌شود که تا کنون ۲۰۰۰ مدرسه ثبت نام کرده‌اند لذا زمان ثبت نام تا ۱۵ بهمن سالجاری تمدید می‌شود.

علامتی برگزاری نشست‌ها، جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات ادبی، هنری، ورزشی، تئا‌تر و سرود، تولید محصولات هنری از جمله نماهنگ، نرم‌افزار و همچنین دستاوردهای دانش‌آموزی مانند تولیدات هنری و تجسمی را از جمله برنامه‌های نمایشگاه‌های دهه فجر در مدارس برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز