خبرگزاری کار ایران

توکلی در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۱۵ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۲

آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۲ همانطور که قبلا اعلام شد در تاریخ ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ در حوزه‌های امتحانی اعلام شده برگزار می‌شود.

ایلنا: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با احتساب پذیرفته شدگان در مرحله تکمیل ظرفیت کار‌شناسی ارشد ۱۱۵ هزار نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند که میزان قابل توجهی است.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با افزایش پذیرفته شدگان آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۱ گفت: تعداد ۸۹ هزار و ۲۵۶ نفر به عنوان قبول شدگان نهایی اعلام شده بود که اگر به این تعداد اسامی پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان و اسامی ۲۰ هزار نفر از پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت را اضافه کنیم حدود ۱۱۵ هزار نفر خواهد شد واین رقم پذیرفته شدگان آزمون کار‌شناسی سال ۹۱ است که میزان قابل توجهی است.

وی با اشاره به آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۲ گفت: در آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۲ پذیرش دانشجو در ۱۳۹ کد رشته انجام می‌شود و در مجموع ۵۱ کدرشته علوم انسانی، ۱۵ رشته علوم پایه، ۲۲ کدرشته فنی و مهندسی، ۲۵ کدرشته کشاورزی، ۱۲ کدرشته هنر و ۷ کدرشته دامپزشکی است که ثبت نام این داوطلبان در ۱۳۳ کد رشته انجام شد که از این تعداد ۸۹ هزار و ۲۰۰ داوطلب متقاضی کدرشته امتحانی دوم نیز شدند.

وی گفت: آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک جنسبت متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: ثبت نام در شش کدرشته شماره‌های ۱۱۴۷، ۱۱۴۹، ۱۱۵۰، ۱۱۵۱، ۱۱۵۳ و ۱۱۵۸ با توجه به شرایط خاص و ویژگی‌های آن توسط دانشگاه ها انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۲ همانطور که قبلا اعلام شد در تاریخ ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ در حوزه‌های امتحانی اعلام شده برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز