خبرگزاری کار ایران

برای نخستین‌بار در دانشگاه تبریز‎‎؛

آزمون زبان ترکی استانبولی تومر(Tomer) برگزار شد

همکاران هیئت علمی با شرکت در این آزمون و کسب مدرک قبولی می­توانند از آن به عنوان زبان دوم پژوهشی استفاده نموده و از امتیازات آن برخوردار شوند

تبریز - ایلنا: برای نخستین ­بار آزمون زبان ترکی استانبولی تومر (Tomer) در دانشگاه تبریز برگزار شد.

رییس دانشگاه تبریز با اعلام این مطلب گفت: دانشگاه تبریز به عنوان تنها نماینده رسمی مرکز آزمون تومر و همچنین ناظر بر عملکرد سایر مراکز آزمون تومر در استان آذربایجان شرقی، عملاً همکاری خود را با دانشگاه آنکارا در این زمینه از خردادماه سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا از تبریز دکتر سید محمد تقی علوی افزود: همکاران هیئت علمی با شرکت در این آزمون و کسب مدرک قبولی می‌­توانند از آن به عنوان زبان دوم پژوهشی استفاده نموده و از امتیازات آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه آزمون زبان Tomer از جملۀ معتبر­‌ترین آزمون ویژه داوطلبان فراگیری زبان ترکی استانبولی است، خاطرنشان کرد: مجری این طرح دانشگاه آنکارا بوده که در سه سطح: پیشرفته، متوسط و پایه برگزار می‌­شود.

به گفته دکتر علوی این آزمون به صورت بین­المللی برگزار و از بالا‌ترین امتیاز برای ورود به دانشگاه­های کشور ترکیه و قبرس شمالی برخوردار می‌­باشد که در حال حاضر در۲۰ مرکز آزمون و بیش از دوازده کشور جهان، در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این آزمون مردادماه سالجاری برای اولین بار در مرکز آزمون­های Online دانشگاه تبریز برگزار شد، افزود: بر اساس برنامه­ریزی­های صورت گرفته این آزمون هر ماه در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد و کلیۀ داوطلبان از سراسرکشور و حتی کشورهای مجاور می‌­توانند در آن شرکت نمایند.

دکتز علوی افزود: علاقمندان جهت ثبت­نام و کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات و مراحل مختلف این آزمون می‌­توانند به سایت http: //tomer. tabrizu. ac. ir مراجعه نمایند.

وی از برنامه ریزی برای توسعه فعالیت­های دانشگاه تبریز در این زمینه خبر داد و گفت: در نظر داریم با بهره گیری از تجربه و دانش فنی مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز، در برگزاری آزمون­های بین المللی Online و با استفاده از تجارب به دست آمده در این حوزه، کلیّۀ آزمونهای قابل اجرا در محیط Internet نظیر CRE و... را در این دانشگاه فراهم نماییم.

هم اکنون علاوه بر آزمون تومر، آزمون TOEFL به صورت Online در دانشگاه تبریز برگزار می‌­شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز