خبرگزاری کار ایران

آغاز سال تحصیلی جدید با بیش از ۵ / ۷ میلیون نوآموز و دانش‌آموز دوره ابتدایی

کد خبر : ۱۰۳۲۵۶

میزان پوشش تحصیلی در کشور ۷ / ۹۸ درصد است/ برنامه سال تحصیلی جدید دوره ابتدایی در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مشخص و بسته شده است.

ایلنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل بالغ بر ۵ / ۷ میلیون نوآموز و دانش‌آموز پیش‌دبستانی و دبستانی در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ خبرداد.

به گزارش ایلنا، فاطمه قربان در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به این مطلب که دوره ابتدایی، مهم‌ترین دوره تعلیم و تربیت در کشور محسوب می‌شود، گفت: ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت مستلزم همکاری و همدلی صف و ستاد است.

وی بررسی نهایی وضعیت آموزش ابتدایی در استان‌های کشور را به عنوان هدف برگزاری این گردهمایی عنوان و با اشاره به حرکت برنامه محور معاونت ابتدایی اظهار کرد: برنامه سال تحصیلی جدید دوره ابتدایی در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مشخص و بسته شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، توسعه کمی انسداد مبادی بیسوادی را اولین برنامه راهبردی این معاونت خواند و افزود: بازمانده حتی یک کودک لازم التعلیم از تحصیل، زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و این مهم از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر صفر رساندن بیسوادی در برنامه پنجم توسعه نیز می‌باشد.

وی با ذکر این مطلب که افتخار داریم طی سه سال گذشته از ۱۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل بیش از ۶۰ هزار کودک را شناسایی و جذب کنیم، اضافه کرد: امیدوارم تا پایان برنامه پنجم توسعه نزدیک به ۱۰۰ درصد کودکان لازم التعلیم تحت پوشش تحصیلی قرار داده شوند.

میزان پوشش تحصیلی در کشور ۷ / ۹۸ درصد است

فاطمه قربان با اشاره به رقم پوشش تحصیلی در کشور که آن را معادل ۷ / ۹۸ درصد ذکر کرد، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم معاونت ابتدایی در برنامه پنجم توسعه، موضوع کیفیت بخشی است که در این راستا امید داریم با توجه به اشراف کامل دکتر فانی به دوره‌های تحصیلی و برنامه‌های آن به دستاوردهای مطلوبی نائل آییم.

وی برنامه ارتقای آموزش روخوانی قرآن در دوره ابتدایی را یکی از برنامه کیفیت بخشی در این دوره خواند وعنوان کرد: طرح در محضر قرآن ویژه معلمان ابتدایی، پروژه‌های علمی دانش آموزی (جشنواره جابربن حیان) آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی و... از دیگر برنامه‌های کیفیت بخشی این دوره تحصیلی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دکتر فانی، سرپرست این وزارتخانه گفت: همانطور که موسس پژوهش سرا در کشور بودید، تقاضا داریم با تاسیس پژوهش سرا در دوره ابتدایی اثر ماندگار دیگری را در این حوزه رقم بزنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز