خبرگزاری کار ایران

آلودگی هوا در شمال سیستان و بلوچستان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۴۹

آلودگی امروز هوای شهر هیرمند در حالی ۳۰ برابر حد مجاز است که تاکنون ادارت شهرستان هیرمند تعطیل نشده است.

ایلنا: بنا بر اعلام مدیرکل محیط زیست سیستان وبلوچستان میزان ذرات معلق هوای شهرستان هیرمند، امروز دوشنبه ۱۷ تیرماه به ۴۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب رسید که این میزان ۳۰ برابر حد مجاز است. مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دیروز نیز آلودگی هوای سیستان بحرانی بوده است، گفت: میزان دید افقی هم امروز به شدت کاهش یافته است.

خسرو افسری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان اکنون به ۲۰۰ روز رسیده است، اظهار کرد: گرد و غبار حاکم در سیستان مربوط به تالاب هامون است که بخشی از آن منشاء داخلی دارد و قسمتی هم مربوط به افغانستان است.

وی ادامه داد: منشاء یابی شده و برنامه‌ریزی کردیم تا با مدیریت کانون‌های بحران از شدت خسارات این پدیده بکاهیم.

کار‌شناس پیش بینی اداره کل هواشناساسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ایلنا گفت: حداکثر سرعت وزش باد در شمال این استان ۹۷ کیلومتر در ساعت است که تغییر محسوسی نسبت به روز گذشته نداشته است.

علی ملاشاهی با بیان اینکه دید افقی در شمال استان به ۵۰۰ متر کاهش یافته است، ابراز داشت: این پدیده تا صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت، البته مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان هم متاثر از این پدیده بوده است.

وی افزود: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان در روز گذشته به ۶۸۴ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

آلودگی امروز هوای هیرمند در حالی ۳۰ برابر حد مجاز است که تاکنون ادارت شهرستان هیرمند تعطیل نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز