خبرگزاری کار ایران

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت:

پزشکان متخصص زنان در حج ۹۲ حضور خواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۷۶

سلامتی حجاج یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که سازمان حج و زیارت به دقت آن را دنبال می‌کند و سعی دارد بهترین امکانات و خدمات را در جهت سلامتی حجاج در عربستان به حجاج ارائه کند.

ایلنا: معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: یکی از خصوصیات طرح جامع سلامت حج ۹۲ حضور پزشک زن برای رفاه حال بانوان حج‌ گذار است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا رضایی گفت: سلامتی حجاج یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که سازمان حج و زیارت به دقت آن را دنبال می‌کند و سعی دارد بهترین امکانات و خدمات را در جهت سلامتی حجاج در عربستان به حجاج ارائه کند چرا که در صورت بیماری هر یک از حجاج و عدم رسیدگی به موقع پزشک ممکن است کاروان‌ها و حجاج به مشکلات عدیده‌ای در انجام اعمال حج برخورد کنند.

معاون عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: بر همین اساس برنامه ویژه سازمان حج و زیارت در حج ۹۲، کشیک ۲۴ ساعته پزشکان اعزامی به حج تمتع است.

وی ادامه داد: اگر چه امسال برای هر کاروان یک پزشک در نظر گرفته نشده است؛ اما سیستمی را برنامه ریزی کردیم که به ازای هر ۱۲۰۰ نفر یک مطب پزشک وجود داشته باشد و ۴ پزشک به صورت شبانه روزی و شیفتی در این مطب حضور دا‌ئم خواهند داشت تا اگر برای هر یک از حجاج در هر ساعت شبانه روز مشکلی پیش آمد بتوانند به راحتی به پزشک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: یکی از خصوصیات برنامه جامع سلامت حجاج حضور پزشک زن است. از آنجا که بسیاری از بانوان که به حج مشرف می‌شوند از مراجعه به پزشک مرد در ایام حج اظهار ناراحتی می‌کردند و همچنین برخی از بیماری‌های زنان نیاز به پزشک زن دارند سعی کردیم تا آنجا که ممکن است حضور پزشک زنان را در حج تمتع سال ۹۲ برنامه ریزی کنیم.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس این طرح برای کاروان‌های بالای یک هزار نفر، یک پزشک زن در نظر گرفته شده است که این پزشک زن در‌‌ همان چرخه ۲۴ ساعته قرار خواهد گرفت و ساعت خاصی برای کشیک در مطب حضور خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز