خبرگزاری کار ایران

تامین اعتبار برای بیمه آثار تاریخی در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۴

اتمام کار موزه‌های نیمه تمام با الویت موزه‌های منطقه‌ای و موزه‌هایی که در آستانه افتتاح هستند نیز جزء برنامه‌های اصلی خواهد بود.

ایلنا: مدیرکل امور موزه‌ها و اموال تاریخی منقول سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تامین اعتبار مورد نیاز برای بیمه آثار تاریخی را یکی از الویت‌های این اداره کل دانست.

به گزارش ایلنا، اسدالله بیرانوند که به تازگی به عنوان مدیرکل امور موزه‌های کشور معرفی شده است، گفت: با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی کشور و ریاست سازمان، تامین اعتبارات مورد نیاز و یافتن راهکارهای قانونی برای بیمه آثار تاریخی از برنامه‌های اصلی اداره کل موزه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به تجهیز موزه‌های سراسر کشور یادآور شد: استانداردسازی موزه‌ها به امکانات و تاسیسات روز دنیا و نصب دوربین‌های مدار بسته جهت حفاظت هرچه بیشتر از اشیای موزه‌ای نیز از الویت‌های ماست.

بیرانوند اظهار داشت: علاوه بر کیفی سازی موزه‌ها، محتوای آن‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت، همچنین در بحث کمی افزایش تعداد موزه‌های خصوصی و غیر دولتی در دستور کار اداره کل موزه‌ها قرار دارد.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی تصریح کرد: اتمام کار موزه‌های نیمه تمام با الویت موزه‌های منطقه‌ای و موزه‌هایی که در آستانه افتتاح هستند نیز جزء برنامه‌های اصلی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز