خبرگزاری کار ایران

نماینده کرمانشاه در مجلس:

ریزگرد‌ها اقتصاد و معیشت مردم را مختل کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۲۸

حاصل هجوم ریزگرد‌ها به استانهای غربی، مختل شدن فعالیت‌های مردم و زمینه اقتصادی و معیشتی است و حل این بحران یک عزم ملی می‌طلبد.

ایلنا: نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: پدیده ریزگرد‌ها از بی‌برنامگی نشات می‌گیرد و گسترش بی‌رویه صنایع و همچنین سد سازی باعث افزایش ریزگرد‌ها در غرب شده است.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، حیدری طیب در جلسه علنی امروز مجلس باارایه پیشنهاد طرح یک فوریتی الزام دولت به حمایت از استان‌هایی که مورد هجوم ریزگرد‌ها هستند، اظهار داشت: بسیاری‌ازاستانهای غربی مورد آسیب ریزگرد‌ها هستند. عدم مدیریت صحیح و همچنین کاهش بارندگی‌ها موجب تشدید این رویه شده است.

وی ادامه داد: این پدیده از بی‌برنامگی نشات می‌گیرد و گسترش بی‌رویه صنایع و همچنین سد سازی باعث افزایش ریزگرد‌ها در غرب شده است و برای مقابله با این پدیده چند بعدی باید همکاری صورت گیرد و خواهشمندیم با یک نگاه کلی‌گر به این موضوع توجه شود.

وی ادامه داد: حاصل هجوم ریزگرد‌ها به استانهای غربی، مختل شدن فعالیت‌های مردم و زمینه اقتصادی و معیشتی است و حل این بحران یک عزم ملی می‌طلبد.

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: این پدیده ۳۸ اثر مخرب دارد از جمله این آثار مخرب می‌توان به کاهش تولیدات زراعی افزیش هزینه‌های خواربار و تغییر اقلیم و پیامدهای نامطلوب آن دانست.

این نماینده مجلس با اشاره به این مطلب که بهار و تابستان دو فصل تشدید پیدا کردن ریزگرد‌ها در غرب کشور است تاکید کرد: این پدیده علاوه بر آسیب زدن به کیفیت محصولات کشاورزی مشکلات ریوی و تنفسی نیز ایجاد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز