خبرگزاری کار ایران

دیدار مسوولان حج بعثه ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۹

تصور می‌کنم که راه چاره‌ای جز استفاده از نیروی وحدت نداریم و باید متحد و یکپارچه در مقابل این امواج خطرناک بایستیم لذا باید اختلافات جزئی را کنار بگذاریم/ رییس بعثه حج مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تشکر از الطاف نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، بر تحکیم و گسترش روابط تاکید کرد

ایلنا:رییس بعثه حج مجلس اعلای اسلامی عراق شب گذشته با حضور در بعثه مقام معطم رهبری در مدینه با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام قاضی عسکر با ابراز خرسندی از حضور هیات عراقی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز دیرینه شیعه و سنی در عراق و لزوم استمرار این وضعیت و بهبود هر چه بیشتر آن، گفت: دشمنان اسلام به حدی در زمینه تفرقه افکنی بین مذاهب اسلامی فتنه افکنی کرده‌اند که یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب همین اختلافات فرقه‌ای در عراق است.

وی با اشاره به افراط و اقدام عناصر جاهل و تحریک شده، افزود: مشخص است که استکبار جهانی و آمریکا مدیریت این اعمال کینه توزانه و فتنه گری‌های مذهبی را بر عهده دارند و همه مسلمانان باید در این زمینه هوشیار باشند.

قاضی عسکر درباره اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) و موضوع قرآن سوزی، گفت: تصور می‌کنم که راه چاره‌ای جز استفاده از نیروی وحدت نداریم و باید متحد و یکپارچه در مقابل این امواج خطرناک بایستیم لذا باید اختلافات جزئی را کنار بگذاریم و اختلافات علمی و نظری را در محافل حوزوی و فرهیختگان حل و فصل کنیم و با تحمل هر چه بیشتر فرق اسلامی نسبت به هم، زمینه مقابله با دشمن مشترک فراهم آید.

نماینده ولی فقیه با اشاره به چهره‌های خدوم، خوشفکر، اندیشمند و فرهیخته حاضر در مجلس اعلای اسلامی عراق، بر نقش ارزنده ایشان در مقابله با دشمنان اسلام و مسلمانان تاکید کرد و گفت: حج امسال فرصت خوبی برای برخورد مناسب با موج اسلام ستیزی است.

وی در پایان، آمادگی بعثه مقام معظم رهبری را در انجام همکاری در زمینه‌های مورد علاقه اعلام کرد.

در این دیدار سید محسن حکیم، رییس بعثه حج مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تشکر از الطاف نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، بر تحکیم و گسترش روابط تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز