خبرگزاری کار ایران

29 خانه دوچرخه در غرب پایتخت راه‌اندازی شد

کد خبر : ۹۸۷۶۶

مسیرهای دوچرخه در مسیر پارک الهام تا ایستگاه مترو ارم سبز، مترو ارم سبز تا خیابان سلیمی جهرمی، کاشانی- اباذر تا مترو صادقیه، فاز 1 و 2 شهرک اکباتان، مترو صادقیه تا میدان صادقیه وبوستان جوانمردان راه اندازی شد.

ایلنا:‌ شهردار منطقه 5 تهران گفت: به منظور ترویج ورزش همگانی و تشویق شهروندان به انجام فعالیت‌های ورزشی 29خانه دوچرخه در سطح منطقه راه‌اندازی ‌شد.

به گزارش ایلنا، سعید طلوعی شهردار منطقه با اشاره به برنامه های منطقه در توسعه مسیر های دوچرخه سواری گفت: با توجه به تاثیر گذاری استفاده از دوچرخه درکاهش آلودگی هوا و همچنین برنامه های مدیریت شهری درافزایش سهم دوچرخه درحمل و نقل عمومی، طرح احداث و توسعه مسیرهای دوچرخه در برنامه های منطقه قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و فضاهای مناسب منطقه در ایجاد مسیرهای دوچرخه این طرح درقالب اولویت برنامه های ترافیکی درحال اجرا است.

طلوعی با اشاره به راه اندازی 29 خانه دوچرخه در سطح منطقه گفت: این خانه های دوچرخه با ظرفیتی بالغ بر500 دستگاه دوچرخه راه اندازی شده است.

وی بااشاره به اتصال شبکه دوچرخه سواری به ایستگاه های متروسطح منطقه افزود: درهمین راستا مسیرهای دوچرخه در مسیر پارک الهام تا ایستگاه مترو ارم سبز، مترو ارم سبز تا خیابان سلیمی جهرمی، کاشانی- اباذر تا مترو صادقیه، فاز 1 و 2 شهرک اکباتان، مترو صادقیه تا میدان صادقیه وبوستان جوانمردان راه اندازی شد.

شهردار منطقه درادامه از استقبال شهروندان از مسیر های دوچرخه خبرداد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با ایستگاه ها، شهروندان با ارائه مدارک واطلاعات شخصی به عضویت خانه های دوچرخه درآمده وبا ثبت اطلاعات شخصی و یا کارت شناسایی معتبر امکان استفاده رایگان شهروندان از دوچرخه‌های موجود در خانه‌های دوچرخه فراهم شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز