خبرگزاری کار ایران

حسینی خبر داد:

کاهش انرژی مصرفی چراغ‌های روشنایی پل صدر در نیمه شب؛ برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۴۶

با توجه به خاص بودن پروژه بزرگراه طبقاتی صدر سعی شده است که طراحی تیرهای روشنایی آن نیز به طور خاص و متفاوت از طرح‌های معمول انجام و با الهام از مفهوم دعا و نیایش طراحی شود.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بابیان اینکه تیرهای روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر با طراحی ویژه و متفاوت، هم اکنون در حال تولید است گفت: برای نخستین بار و به منظورصرفه جویی انرژی، در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر توان مصرفی چراغ‌های روشنایی در ساعات نیمه شب که میزان رفت و آمد خودرو‌ها کمتر است، کاهش می‌یابد تا این امر موجب صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف انرژی شود.

به گزارش ایلنا، "مازیار حسینی" ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به خاص بودن پروژه بزرگراه طبقاتی صدر سعی شده است که طراحی تیرهای روشنایی آن نیز به طور خاص و متفاوت از طرح‌های معمول انجام و با الهام از مفهوم دعا و نیایش طراحی شود؛ نمونه این تیر‌ها در ورودی‌ها و خروجی‌های تونل نیایش نصب شده و به طور انبوه از آن‌ها در پل صدر استفاده خواهد شد.

حسینی درادامه اظهار کرد: کار نور‌پردازی پروژه نیز با برگزاری فراخوان و انتخاب یک طرح از میان طرح‌های رسیده در حال انجام است به گونه‌ای که طراحی نور‌پردازی پل با الهام از عناصر اصلی طبیعت صورت گرفته و در نتیجه زیبایی پل در شب بسیار بیشتر از زیبایی آن در روز است.

وی افزود: انشاالله ایجاد این زیبایی بصری موجب نشاط وآرامش شهروندانی خواهد شد که از این مسیر عبور می‌کنند و شاید به همین سبب پل صدر به یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین وعده داد که روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر همزمان با بهره برداری از پروژه تامین و طبقه دوم بزرگراه صدر روشن تحویل مردم شود.

وی با اشاره به مسوولیت شهرداری در خصوص تامین و نصب تیرهای روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ درصد تیرهای روشنایی پل اصلی تولید شده و کار نصب آن‌ها به زودی آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین درباره دیگر عملیات اجرایی باقیمانده پروژه بزرگراه طبقاتی صدر پس از پایان کار جرثقیل‌های غول پیکر دروازه‌ای گفت: از این به بعد عملیات تکمیلی پروژه از جمله نصب و بتن ریزی قرنیز‌ها، دوخت و دوز طولی و عرضی دهانه‌های پل‌های شمالی و جنوبی به یکدیگر، اجرای درزهای انبساط، نصب هندریل‌ها و نیوجرسی‌های طرفین و میانه مسیر، تابلوهای ترافیکی، سیستم هوشمند طول بزرگراه و در ‌‌نهایت نصب دیواره‌های جاذب صوت بزرگراه صدر در دستور کار قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز