خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در جمع اساتید علوم انسانی و اجتماعی:

وقتی مجری قانون قوانین را رعایت نمی‌کند از مردم چه انتظار می‌توان داشت

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۷۵

در شرایطی تخلف کردن برای عده‌ای به یک عادت تبدیل شده که بسیاری از مشکلات ترافیک ریشه ترافیکی ندارند و دلایل آن را باید خارج از این حوزه جست‌و‌جو کرد.

ایلنا: سومین نشست اساتید علوم انسانی و اجتماعی با موضوع فرهنگ ترافیک و راهکارهای ارتقای آن عصر روز سه‌شنبه اول مرداد از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، "سید جعفر تشکری هاشمی" افزود: زمانی که قوانین مصوب مجلس از سوی مسئولان ارشد اجرایی که مجریان قانون هستند پشیزی ارزش ندارد، چنین رویه‌ای به لایه‌های پایین جامعه نیز سرایت می‌کند.

تشکری هاشمی: ناهنجاری‌های اجتماعی محدود به موضوعات ترافیکی نمی‌شود

وی با اشاره به انبوه مصوبات اجرا نشده مجلس در خصوص اعتبارات حمل و نقل عمومی از سوی قوه مجریه، اظهار کرد: هنگامی که مسئولان ارشد اجرایی به موضوع مطالبات قانونی مردم در حوزه حمل و نقل هیچ توجهی نمی‌کنند، کم توجهی مردم به موضوع قوانین حمل و نقلی چندان دور از انتظار نیست.

تشکری هاشمی با بیان اینکه موضوع بستن کمربند ایمنی به سمبل تصمیم‌گیری‌های ترافیکی تبدیل شده، تصریح کرد: باید مهم‌ترین اولویت‌های ترافیکی مشخص شده و بر روی دو سه موضوع معین که در اولویت قرار دارند، تمرکز کرده و تمام اهتمام و مساعیمان را در این خصوص به کار گیریم.

معاون شهردار تهران انبوه تخلفات موتورسیکلت‌سواران را یک پدیده نا‌به هنجار دانست و خاطرنشان کرد: البته در دیگر موضوعات زندگی شهری نیز شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم و به عنوان نمونه وقتی شهروندی برای انجام کار بانکی به عابر بانک مراجعه می‌کند، سایر مراجعان به او نزدیک می‌شوند تا مراحل عملیات بانکی وی را بهتر مشاهده کنند!

ساروخانی: مراجع عظام و تریبون‌های نماز جمعه به موضوع ترافیک ورود کنند

پرفسور محمد باقر ساروخانی با اشاره به اینکه موضوع ترافیک با انرژی انسانی سر و کار دارد و در ارتباطات اجتماعی اثرگذار است، گفت: وقتی ترافیک از نظم و انضباط برخوردار نباشد، این موضوع بر میزان بهره‌وری جامعه و حتی در میزان سلامت افراد آنجامعه تاثیر می‌گذارد.

این استاد جامعه‌شناسی ارتباطات با تاکید بر اهمیت تریبون‌های نماز جمعه، خطابه ائمه جماعات، اظهارات اندیشمندان و بزرگان دینی و فتاوای مراجع عظام در خصوص فرهنگ‌سازی ترافیک افزود: علاوه بر این، ورود آموزش‌های ترافیکی به کتاب‌های درسی مدارس و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و قرار دادن ترافیک در منظر عام، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه علاوه بر استفاده از مجامع دینی، مدارس و فضای رسانه‌ای، پلیس نیز در این موضوع از نقش کلیدی برخوردار است، تاکید کرد: وقتی همگان ضد ارزش‌ها را منکر و رعایت قانون را معروف بدانند و وجدان اخلاقی و به عبارتی «پلیس درونی» در وجود همه مردم نهادینه شود، می‌توانیم بگوییم که به موفقیت رسیده‌ایم.

توسعه سخت‌افزاری نیازمند توسعه نرم‌افزاری است

ساروخانی استفاده از عالم هنر و ورود به دنیای فیلم، سینما و تا‌تر در فرهنگ‌سازی ترافیک را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: باید با به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود، اهمیت موضوع ترافیک را در افکار عمومی چنان بیدار کنیم که تاثیر عمیق و پایداری بر روی اقشار مختلف مردم داشته باشد.

این پیشکسوت علوم ارتباطات با ذکر این نکته که توسعه سخت‌افزارهایی مانند ساخت اتوبان‌ در جای خود اقدام ارزشمندی است، تصریح کرد: البته اگر بهترین اتوبان‌ها را نیز بسازیم اما در حوزه نرم‌افزاری و در زمینه فرهنگ ترافیک توسعه نیافته باشیم، در واقع اتوبان‌هایمان را به خطرناک‌ترین گذرگاه‌های عالم و شهرمان را به وحشتناک‌ترین نقطه عالم تبدیل کرده‌ایم.

گفتنی است در این نشست به ترتیب سایر اساتید حاضر از جمله دکتر محمدمهدی فرقانی، دکتر علیرضا اسماعیلی، دکتر محمدحسن خوشنویس، دکتر محمدعلی سرلک، دکتر پرویز اجلالی، دکتر محمود اسعدی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفرپور، دکتر محمد سلطانی‌فر، ابوالفضل رفیع و دکتر سید غلامرضا کاظمی‌دینان در خصوص موضوع فرهنگ ترافیک و راهکارهای ارتقای آن به صورت جداگانه به اظهار نظر پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز