خبرگزاری کار ایران

با هدف سامان بخشی جاده ساوه تا جاده خاوران؛

پروژه ساماندهی محور جنوبی پایتخت تدوین شد

کد خبر : ۹۱۲۲۶

محور شوش- بعثت در حال حاضر وظیفه هدایت سفرهای ملی و فرامنطقه‌ای در مسیرهای بین جاده خراسان و جاده ساوه را بر عهده دارد و علاوه بر جا به جایی کالا و مسافر بین شهر و پیرامون، اتصال پهنه مرکزی به پهنه‌های جنوبی را نیز فراهم می‌کند.

ایلنا: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با انتشار گزارشی، انسجام‌بخشی و هم‌پیوندی فضایی و کالبدی به منظور اثربخشی و کارآمدی محور در توسعه شهر تهران را از جمله اهداف تهیه و تدوین «پروژه ساماندهی محور جنوبی شهر تهران (حد فاصل شوش- بعثت)» اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، این گزارش با تأکید بر ضرورت تدقیق و تقویت نقش محور، متناسب با نوع و مقیاس فعالیت‌هایی که در بخش‌های مختلف رخ داده، بهبود سیما و منظر شهری و ارتقای کیفیت محیط محور شهر را از دیگر اهداف طرح مذکور اعلام کرده است.

در همین ارتباط، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه محور شوش- بعثت یکی از سه محور اصلی شرقی- غربی در طرح جامع جدید تهران است، گفت: در حال حاضر این محور وظیفه هدایت سفرهای ملی و فرامنطقه‌ای در مسیرهای بین جاده خراسان و جاده ساوه را بر عهده دارد و علاوه بر جا به جایی کالا و مسافر بین شهر و پیرامون، اتصال پهنه مرکزی به پهنه‌های جنوبی را نیز فراهم می‌کند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه استقرار کاربری‌ها و فعالیت‌های مجاور این محور، اغلب از مقیاسی فراشهری برخوردار است، افزود: اغلب این عوامل به دلیل ایجاد ناهمخوانی و ناسازگاری میان برخی فعالیت‌های مستقر با زمینه و بستر پیرامون - چه از حیث محل استقرار و چه از نظر مقیاس عملکردی - موجب افت کارآیی، کارکرد و کیفیت فضایی این محور شده است.

معاون شهردار تهران همجواری برخی عناصر شاخص عملکردی شهر تهران مانند راه‌آهن، پایانه جنوب، پهنه قلعه‌مرغی، سیلوی تهران و سایر مراکز خدماتی را از دیگر دلایل ضرورت ساماندهی این محور بر شمرد و خاطرنشان کرد: در مقیاسی فراگیر‌تر، فرودگاه حضرت امام ره (در لایه پیراشهری) و همچنین ارتباط آن با شهرهایی همچون اسلام‌شهر، قرچک، ورامین و... در مجموعه شهری تهران، موجب شده ساماندهی این محور در مقیاس راهبردی از اهمیت به سزایی برخوردار باشد.

به گزارش ایلنا، «طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران»، محور بعثت را حاصل امتداد و اتصال جاده خاوران، بزرگراه بعثت، خیابان شوش و جاده ساوه معرفی نموده که از مناطق ۱۵ و ۱۶ و مرز مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۹ می‌گذرد و این طرح، محور را به سه بخش فضایی جاده ساوه تا پهنه قلعه‌مرغی، پهنه قلعه‌مرغی تا میدان بسیج و میدان بسیج تا جاده خاوران تقسیم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز