خبرگزاری کار ایران

معاون مالی اداری شهرداری تهران:

برای پرداخت بدهی پیمانکاران سال ۹۱ برنامه متمرکزی نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۸۳

امروز در معاونت فنی عمرانی بیشتر از ۲ هزار میلیارد تومان کار شده که این مبلغ در تبصره‌ها هم قید شده است/بالغ بر ۱۷ نفر ممنوع‌الخروج شده بودند اما به هر طریقی بود این مبالغ تسویه شد و در مجموع تمامی مطالبات پیمانکاران تا سال ۹۰ را تسویه کردیم.

ایلنا: معاون مالی اداری شهرداری تهران گفت: تمام اقدامات انجام شده در مدیریت شهری در بخش پروژه‌های عمرانی براساس مجوز شورای شهر تهران از محل تبصره‌ها صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین محمد پورزرندی شب گذشته(30 تیرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مطالبات تمامی پیمانکاران از شهرداری تهران تا پایان سال ۹۰ پرداخت شده است، اظهار کرد: در مجموع از ابتدای تاسیس شهرداری تا سال ۹۰، ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری به پیمانکاران، بیمه و مالیات بود که این مطالبات با مجوز شورای شهر تهران پرداخت شد.

وی بااشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان از این بدهی توسط سازمان بازنشستگی شهرداری به کسانی که زیر صد میلیون تومان طلب داشتند به صورت نقد پرداخت شد، افزود: بخشی از این بدهی نیز توسط بانک شهر به افرادی که بین صد تا ۵۰۰ میلیون تومان از شهرداری تهران طلب داشتند با پرداخت ۳۰ درصد نقد و مابقی به صورت ملک و حواله پرداخت شد سایر بدهی که مبلغ آن بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بود نیز با پرداخت ۱۰ درصد نقد و ملک پرداخت شد.

معاون مالی اداری شهرداری تهران با بیان اینکه در بخش بیمه و مالیات جرائم سنگینی به دلیل عدم پرداخت به موقع به وجود آمده بود، گفت: در این میان بالغ بر ۱۷ نفر ممنوع‌الخروج شده بودند اما به هر طریقی بود این مبالغ  تسویه شد و در مجموع  تمامی مطالبات پیمانکاران تا سال ۹۰ را تسویه کردیم.

پورزرندی با بیان اینکه برای پرداخت بدهی پیمانکاران در سال ۹۱ برنامه متمرکزی نداریم، تصریح کرد: درحال حاضر پرداخت معارضین ملکی در دستور کار است که مبلغ آن ۴۵۰ میلیارد تومان است این افراد کسانی هستند که سند دارند و طلب آن‌ها از شهرداری محرز شده است.

وی درباره هزینه‌های فاقد سند شهرداری تهران که مبلغ بیش از هزار میلیارد تومان نیست به خبرنگاران پاسخ داد: تمام اقدامات انجام شده در مدیریت شهری در بخش پروژه‌های عمرانی ازجمله تونل نیایش و بزرگراه صدر، بزرگراه امام علی، آزادسازی بزرگراه‌ها و فاینانس‌ها همه براساس مجوز شورای شهر تهران از محل تبصره‌ها صورت گرفته است حتی در پرداخت سهم یارانه دولت نیز با مجوز شورای شهر این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: امروز در معاونت فنی عمرانی بیشتر از ۲ هزار میلیارد تومان کار شده که این مبلغ در تبصره‌ها هم قید شده است. در کل تمامی اقدامات شهرداری تهران با مجوز شورا بوده است.

پورزرندی در ارتباط با ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه بلیت مترو و اتوبوس نیز گفت: این رقم نیز از محل تبصره بودچه تامین شده است البته سال گذشته یک فوریت اصلاحیه آن را به شورای شهر بردیم و به تصویب رساندیم شورا نیز از ما خواست تا تبصره‌های موجود برای بودجه را به صورت سند به سند بررسی کند.

وی ادامه داد: قرار است در حسابرسی مالی این موارد بررسی مجدد شود تا هیچ کدام از بودجه‌های استفاده شده در سال گذشته خارج از مجوز شورای شهر نباشد.

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه معاون عمرانی استانداری تهران ادعا کرده است که شهرداری تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل پروژه‌ها به پیمانکاران بدهکار است، گفت: در این زمینه حرف و حدیث زیاد است این دوستان مطالبات قبل از سال ۹۱ شهرداری را ۵۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده بودند که خوشبختانه  با پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان آن را تسویه کردیم بدون شک اگر به جای پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان به ما ۲ هزار میلیارد تومان بودجه بدهند  همه مطالبات خود را نیز تسویه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون شهرداری تهران به پیمانکاران سال ۹۱ سررسید پرداخت فاینانس مترو و برخی از حساب‌های جاری در بانک‌ها بدهکار است و مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان نیز به دلیل فاینانس سررسید اقساط مترو بدهکار بود که آن را نیز از بانک‌ها تها‌تر کرده‌ایم و درباره فاینانس نیایش و صدر نیز قرار است ۳ سال دیگر اقساط آن پرداخت شود.

پورزرندی درباره بدهی به پیمانکاران بوستان ولایت نیز گفت: در مورد بوستان ولایت بدهی به پیمانکاران، مربوط به شرکت تعاونی است که قرار بود مجموعه ورزشی و شهربازی این بوستان را بسازد و به جای آن به مدت ۱۰ سال از سود آن بهره‌مند شود اما پیمانکار آن انتظاراتش برآورده نشد و از ما می‌خواهد که هزینه انجام شده را پرداخت کنیم این بودجه که مبلغ آن زیاد نیست قرار است با مجوز شورای شهر پرداخت شود.

پورزرندی درپایان درباره سود بانک شهر از محل سپرده‌گذاری مدیریت شهری گفت: قرار است امروز این سود مشخص شود البته حسابرس ابهاماتی را تعیین کرده است که پس از برطرف کردن این ابهامات این سود که به گمانم قابل توجه نیست پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز