خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور:

۵۰ هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۳

خودرو ساز داخلی تمایل به همکاری در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی ندارد و این موضوع باعث شده است که به حل مشکل از طریق واردات مجبور شویم تا بتوانیم خودروهایی با کیفیت و خدمات بهتر در ناوگان تاکسیرانی وارد کنیم و با این اقدام بتوانیم در ناوگان تاکسیرانی تنوع ایجاد کنیم و نیز انحصار موجود را بشکنیم.

ایلنا: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: ‌ تا پایان سال ۹۰ روند نوسازی خوب پیش رفته است اما در سال‌های ۹۱ و۹۲ این روند به دلیل برخی مسائل متوقف شده است و قریب ۵۰ هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا، بابک هاشمی در بیست و چهارمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور با انتقاد از شرایط نامطلوب نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سراسر کشور و عدم همکاری‌های لازم از مقامات مسئول افزود: با همکاری و مساعدت شورای عالی استان‌ها و رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد لایحه دو فوریتی واردات صد هزار خودرو خارجی ارائه خواهد شد.

هاشمی گفت: خودرو ساز داخلی تمایل به همکاری در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی ندارد و این موضوع باعث شده است که به حل مشکل از طریق واردات مجبور شویم تا بتوانیم خودروهایی با کیفیت و خدمات بهتر در ناوگان تاکسیرانی وارد کنیم و با این اقدام بتوانیم در ناوگان تاکسیرانی تنوع ایجاد کنیم و نیز انحصار موجود را بشکنیم.

به گفته وی تا پایان سال ۹۰ روند نوسازی خوب پیش رفته است اما در سال‌های ۹۱و۹۲ این روند به دلیل برخی مسائل متوقف شده است و قریب ۵۰ هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور وجود دارد.

هاشمی در ادامه ضمن انتقاد از ورود اصناف در امر ساماندهی حمل و نقل عمومی درونشهری گفت: این موضوع دوگانگی قانون است و اصرار بر این امر قطع ریشه نظام حمل و نقل عمومی را در پی دارد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور حمل و نقل عمومی را زیر بنای توسعه هر کشوری اعلام کرد و اظهار داشت: صنفی شدن تاکسیرانی‌ها هم تاکسیرانان و هم مردم را دچار مشکل خواهد کرد.

امیر رضا رجبی، مشاور ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نیز در بیست و چهارمین مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور اظهار داشت: حمل و نقل عمومی یک موضوع کاملا تخصصی است و سرنوشت یک مجموعه تخصصی به نهاد صنفی لطمات جبران ناپذیری به ستون فقرات حمل و نقل عمومی کشور وارد خواهد کرد.

رجبی در ادامه افزود: ما به حمل و نقل ترکیبی و شبکه‌ای اعتقاد داریم و حمل و نقل درون شهری و برون شهری برای داشتن فعالیت‌های موثر‌تر نیازمند متولی هستند و اگر رسیدگی به حمل و نقل درون شهری زیر نظر امور صنفی اداره شود ضعیف کردن صنعت حمل و نقل عمومی کشور را شاهد خواهیم بود و از این رهگذر مردم به عنوان خدمات گیرندگان حمل و نقل عمومی صدمه خواهند دید.

وی از نمایندگان مجلس درخواست داشت: رسیدگی به قانون حمل و نقل عمومی درون شهری را در نظام صنفی نگنجانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز