خبرگزاری کار ایران

مدیركل پیش بینی سازمان هواشناسی به ایلنا خبر داد:

افزایش اندك بارش باران در كشور

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۵

تهران در سال جاری ۲۵۵/۹ میلیم‌تر بارش باران داشته است در حالی که در سال گذشته ۳۹۹/۹ میلیم‌تر بارش داشت در واقع بارش باران در تهران با کاهش همراه بوده است.

ایلنا: مدیركل پیش بینی سازمان هواشناسی، گفت: بارش باران در كشور در مقایسه با سال زراعی گذشته از رشد اندكی برخوردار بوده است.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه نسبت بارش باران در سال زراعی امسال در مقایسه با سال گذشته اندکی رشد داشته است، افزود: از ابتدای سال زراعی یعنی اول مهرماه سال ۹۱ تا اول تیرماه سال ۹۲، برخی از استان‌ها همچون یزد بیش از میانگین استاندارد بارش داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بارش باران در کل استان‌ها در این مدت ۲۱۶/۵ میلیمتر بوده است، افزود: در سال زارعی گذشته این میزان ۱۹۲/۴ میلیمتر بوده است که بیانگر افزایش اندک است البته در این میان برخی از استان‌ها همچون گیلان کمتر از حد میانگین سالانه خود بارش داشته است و استانی همچون یزد بیش از حد میانگین بارش داشته است.

امیدوار شهری با اشاره به اینکه استان‌های یزد، گلستان، کرمان، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارشی بیش از میانگین (۱۱۰ تا ۱۴۰ درصد) داشتند، گفت: استان‌های همچون آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، مازندران، فارس، خراسان رضوی، اردبیل، ایلام، سمنان، لرستان و خراسان شمالی نیز جز استان‌هایی با بارش در حد میانگین (۹۰ تا ۱۱۰ درصد) هستند.

مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی، همچنین خاطر نشان کرد: سایر استان‌ها نیز جز استان‌های با بارش کمتر از میانگین (۶۰ تا ۹۰ درصد) هستند.

وی درباره میزان بارش باران در استان تهران نیز اعلام کرد: تهران در سال جاری ۲۵۵/۹ میلیم‌تر بارش باران داشته است در حالی که در سال گذشته ۳۹۹/۹ میلیم‌تر بارش داشت در واقع بارش باران در تهران با کاهش همراه بوده است.

به گفته امیدوارشهری، میانگین بارش سالانه سازمان هواشناسی با وزارت نیرو متغییر است چراكه این وزارتخانه بارش‌ها از اول فرویدن ماه تا آخر اسفند هر سال برآورد می‌كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز