خبرگزاری کار ایران

مهدی چمران خبر داد:‌

برگزاری نشست مشترك اعضای جدید شورای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۳۴

فرمانداری تهران به هر سه نرخ تعیین شده شورا در تاكسی، مترو و اتوبوس اعتراض کرده بود/ حذف کارت‌های اعتباری سالانه مترو به دلیل درخواست مترو و ضرر مالی این شرکت انجام شده است.

ایلنا:رئیس شورای شهر تهران، گفت:  تاکنون نشستی با اعضای جدید شوراها نداشتیم و قرار است طی چند روز آینده این نشست برگزار شود. این جلسه که جنبه آموزشی و توجیهی دارد به منظور آمادگی اعضای جدید است در این جلسه درباره انتخاب شهردار جدید صحبتی نمی‌شود بلکه درباره وظایف اعضا در شوراها بحث و گفتگو می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "مهدی چمران" رئیس شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری جلسه امروز شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه دو جلسه تعطیلی شورای شهر به تصویب رسیده بود، اظهار کرد: جلسه روز یکشنبه هفته گذشته به دلیل حضور من در دیوان عدالت اداری و غیبت چند تن از اعضا به حد نصاب نرسید و روز سه شنبه نیز به دلیل برگزاری نشست شهرداران در مشهد و درخواست شهرداری تهران برگزار نشد.

رئیس شورای شهر تهران درباره مطرح شدن بحث انتخاب شهردار، گفت: تاکنون نشستی با اعضای جدید شوراها نداشتیم و قرار بود امروز این نشست برگزار شود که به دلیل ملاقات آنها با یکی از مسئولان قرار است در چند روز آینده برگزار شود. این جلسه که جنبه آموزشی و توجیهی دارد به منظور آمادگی اعضای جدید است در این جلسه درباره انتخاب شهردار جدید صحبتی نمی شود بلکه درباره وظایف اعضا در شوراها بحث و گفتگو می شود.

چمران با بیان اینکه افزایش 31 نفره اعضای شورای شهر تهران بر اساس قانون سال 82 انجام شده است، گفت: افزایش تعداد از بعد نظارتی و رسیدگی به مسائل شهری مفید است اما از نظر اقتصادی و فضای لازم برای اعضا با مشکلاتی همراه است.

رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد اعضای جدید تعامل خوبی با شهرداری و دولت آینده داشته باشند و ادامه داد: ما امیدواریم که این تعامل و همکاری صمیمانه در تمامی شهرها باشد.

وی همچنین درباره دو فوریت مجلس مبنی بر آغاز فعالیت دور چهارم شوراها از تیر ماه نیز به ایلنا پاسخ داد: این دو فوریت برای مجلس بود و ما دخالتی در آن نداشتیم. نظر برخی از نمایندگان مجلس بر این است که به دلیل فاصله زیاد میان برگزاری چهارم شوراها شاید دیگر برخی از اعضای شورا که در دور بعد حضور ندارند و یا شهرداران که جایگاه خود را متزلزل می دانند آسیب هایی را از نظر کاری به شهرها وارد کنند که البته این دو فوریت در مجلس به تصویب نرسید و قرار شد در زمان تعیین شده یعنی شهریور ماه دور دوم شوراها آغاز شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این مشکل را ما در دور دوم و سوم نداشتیم تاکید کرد: این احساس نیاز نمایندگان مجلس در برخی شهرها بود و ما نگرانی در این زمینه احساس نمی‌کنیم.

چمران درباره نظارت بر تبلیغات شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: رسیدگی به این مساله وظیفه شورا نیست و مراجع دیگر نسبت به این مساله ورود می‌کنند. اما در ارتباط با منابع مالی شهرداری در حسابرسی های که شورا انجام می دهد در صورت استفاده از این منابع برای تبلیغات قطعا خود را نشان می دهد.

وی درباره انتخاب برخی از اعضای دور چهارم شوراها که بیشتر چهره ورزشی دارند گفت: این افراد منتخب مردم هستند و من یا شما نمی دانیم کار اینها خوب است یا نه. اجازه بدهید حضور این افراد را در شورای شهر تجربه کنیم اگر چه ما در مورد تمامی افراد چنین نظری داریم و نمی توانیم بگوییم مثمر هستند یا خیر. اما اگر تخلفی هر کدام از اعضای جدید داشته باشند آن هم در صورت مستند بودن قانون می تواند آنها را حذف کند ولی تا پایان دور چهارم این افراد چه مفید چه غیر مفید حضور دارند.

چمران در ارتباط با افزایش نرخ کرایه اتوبوس و مترو نیز گفت: طبق قانون شورای شهر تنها مرجع افزایش نرخ کرایه‌هاست و فرمانداری تهران در مهلت قانونی اعتراضی نسبت به این مصوبه نداشتند. قرار بود وزارت کشور سیاست عمومی دولت را درباره افزایش نرخ کرایه ها اعلام کند که این پاسخ از سوی وزارت کشور نیامد.

وی ادامه داد: فرمانداری تهران اعتراض خود را به کمیته حل اختلاف مرکزی ارائه کرد و در چند روز گذشته، رای نهایی این کمیته موافق با نرخ های تعیین شده از سوی شورا بود. در این اعترض فرمانداری به هر سه نرخ تعیین شده شورا اعتراض کرده بود. از آنجا که بخشی از اتوبوس های شهر تهران و مترو عمومی بود شهرداری نسبت به افزایش نرخ کرایه ها اقدام نکرد.

چمران با بیان اینکه در سال گذشته تنها 20 درصد از شهروندان تهرانی از کارت اتوبوس ها استفاده کردند تاکید کرد: اگر شهروندان از کارت استفاده کنند نرخ کرایه‌ها بر اساس افزایش 20 درصدی خواهد بود در غیر این صورت باید بیش از این پرداخت کنند. همچنین حذف کارت های اعتباری سالانه مترو نیز به دلیل درخواست مترو و ضرر مالی این شرکت انجام شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه امروز اعتراض فرمانداری تهران به الزام شهرداری تهران به ممنوعیت ساخت و ساز در حریم برج میلاد پاسخ داده شد گفت: فرمانداری مغایرت قانونی برای این تشخیص داده و اعلام کرده بود این مساله و تصمیم گیری در مورد آن بر عهده شورای عالی شهرسازی است.

وی همچنین از اعتراض فرمانداری به مصوبه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران نیز خبر داد و گفت: این اعتراض با یک اصلاح پاسخ داده شد.

چمران همچنین از تصویب یک فوریت در مورد افزایش سرمایه شهرداری تهران در بانک شهر نیز خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه بانک مرکزی سرمایه این بانک از 400 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان افزایش یافته است از این رو باید سرمایه شهرداری تهران که 10 درصد است افزایش یابد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز بررسی اصلاحیه لایحه بودجه سال 91 شهرداری تهران نیز مطرح شد و از آنجا که در سال 92 بودیم امکان اصلاحیه این بودجه وجود نداشت و قرار شد این اصلاحیه تفریغ بودجه بررسی شود. همچنین در جلسه امروز دو گزارش حسابرسی از اداره کل پشتیبانی خدمات عمومی و سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های مردمی نیز ارائه شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز