خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه بزرگراه امام علی(ع) خبر داد:

طراحی نوین در ساخت بزرگراه امام علی (ع)

asdasd

کل حجم خاکبرداری بزرگراه امام علی (ع) ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب است که تاکنون ۵۶ درصد آن انجام شده است همچنین در ساخت آن از ۷ هزار و ۱۰۰ شمع استفاده می‌شود که تاکنون ۷۶ شمع‌ها در طرح جانمایی شده است.

ایلنا:مدیر پروژه بزرگراه امام علی(ع) گفت: به دلیل عبور این بزرگراه از بافت شهری، مهندسی آن به گونه‌ای است که ۱۳ کیلومتر آن ۶ متر پایین‌تر از سطح معابر است. عرض این بزرگراه ۲۸ متر است و برای آن ۸ باند تندرو و ۶ باند کندرو تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا احسان نوش آبادی در جریان بازدید از پروژه در حال ساخت بزرگراه یادگار امام با بیان اینکه طول این بزرگراه ۲۲ کیلومتر است اظهار کرد: ۹ کیلومتر از این بزرگراه از پیش ساخته شده و هم اکنون در بار ترافیکی است اما ادامه آن یعنی ۲۲ کیلومتر در دست اجرا از پل سبلان آغاز می‌شود و به کمربندی شهر ری (بزرگراه شهید آوینی) ختم می‌شود البته ۳ کیلومتر دیگر این بزرگراه در طرح حرم به حرم به طول ۳ کیلومتر توسط شهرداری منطقه ۲۰ ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول این محور ۲۴ تقاطع اصلی و فرعی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: به دلیل عبور این بزرگراه از بافت شهری مهندسی آن به گونه‌ای است که ۱۳ کیلومتر آن ۶ متر پایین‌تر از سطح معابر است. عرض این بزرگراه ۲۸ متر است و برای آن ۸ باند تندرو و ۶ باند کندرو تعریف شده است.

مدیر پروژه بزرگراه امام علی (ع) تاکیدکرد: ۱۶ کیلومتر ازاین بزرگراه از بافت مسکونی عبور می‌کند و مناطق ۷، ۸، ۱۳ و ۱۴، ۱۵ و ۲۰ درگیر این پروژه هستند که در مجموع ۴هزار پلاک مسکونی یا به عبارتی بیش از ۷هزار خانه تملک شده است.

نوش آبادی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ما در این پروژه در کنار تملک تاسیسات شهری از جمله آب، برق، گاز و فیبر نوری است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصداز تاسیسات داخل پروژه جابجا شده است و تاکنون برای جابجایی این تاسیسات ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است البته ما برای جابجایی کل تاسیسات ۳۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تخریب کامل املاک تملک شده در این پروژه به تازگی تمام شده است، گفت: اجرای این محور در شش قطعه در حال انجام است، قطعه اول مسیل باختر شمالی تا خیابان پیروزی به طول۴/۷کیلومتر، خیابان پیروزی تا میدان شهید محلاتی به طول ۲/۲ دهم کیلومتر میدان محلاتی تا جنوب بزرگراه آزادگان به طول ۵/۴ کیلومتر، جنوب آزادگان تا جنوب بزرگراه رستگار (دولت آباد) ۱/۹ کیلومتر، بزرگراه شهید رستگار تا کمربندی شهر ری ۱/۹ و کمربندی شهر ری تا حرم مطهر امام ۲/۹ کیلومتر است.

مدیر پروژه بزرگراه امام علی (ع) با تاکید بر اینکه الویت ما در این پروژه تکمیل ۲۴ تقاطع اصلی و فرعی به منظور تامین دسترسی‌های محلی است، افزود: برای ساخت این بزرگراه ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

وی از تملک بخشی از بیمارستان بوعلی برای ساخت این بزرگراه خبر داد و تصریح کرد: کل حجم خاکبرداری این بزرگراه ۵ میلیون و ۷۰۰ هازر متر مکعب است که تاکنون ۵۶ درصد ان انجام شده است همچنین در ساخت آن از ۷ هزار و ۱۰۰ شمع استفاده می‌شود که تاکنون ۷۶ شمع‌ها در طرح جانمایی شده است.

نوش آبادی از تقاطع شهید محلاتی به عنوان یکی از زیبا‌ترین تقاطع‌های بزرگراه امام علی (ع) یاد کرد و تاکید کرد: در منطقه ۱۴ به دلیل بافت خاص ناچار شدیم پوسته طرح در ۵۰ متر به جای ۷۸ متر انجام دهیم و این موجب شد تا بزرگراه را دو طبقه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز