خبرگزاری کار ایران

عسگراولادی؛ اشتغال و مسكن را وظیفه شورای شهر دانست

کد خبر : ۸۰۴۵۶

اگر در طول این مدت مردم شهر تهران به شورا مراجعه کردند و درخواست اشتغال دادند و پاسخی دریافت نکردند برای این است که اعضای این دوره می‌خواستند از زیر مسئولیت‌شان فرار کنند و به وظایف خود عمل نکنند.

ایلنا: كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران، ایجاد اشتغال، تهیه مسكن، ایجاد مراكز درمانی و مدارس را از وظایف شوراها دانست و گفت: آمده‌ام تا به نمایندگان شورای شهر جسارت بدهم. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عسگراولادی در نشست خبری صدای ملت با بیان اینکه من از اعضای این تشکل صدای ملت نیستم، اظهار کرد: بیشتر عمر خود را در کلانشهر تهران سپری کردم و از آنجا که عمر طولانی داشتم، می‌خواهم تجربیاتم را درباره مدیریت شهر تهران در اختیار جوانان بگذارم.

وی با بیان اینکه گرانی سرسام آور تحمل شهروندان را کم کرده است اظهار کرد: تورم لجام گسیخته در شهر تهران به حدی رسیده که افراد نمی‌توانند با حقوق یک میلیونی خود؛ زندگی خانواده‌شان را اداره کنند و عاجز مانده‌اند. برای مثال اگر دختر یا پسر دم بختی داشته باشند، نمی‌توانند هزینه‌های آنان را تامین کنند.

وی، دیگر هدف خود را اشتغال جوانان دانست و گفت: خیلی جالب است صبح‌ها که به سر کار می‌روم، می‌بینم تعدادی از جوانان سر کار نمی‌روند. آنها به پارک‌ها می‌روند یا به دنبال شغل هستند. این چیزها مرا اذیت می‌کند. دوست دارم به شورای شهر بروم تا بتوانم با اشتغال برای جوانان مشکلات را حل کنم.

عسگراولادی با اشاره به اینکه آموزش بهداشت تهیه مسکن برای حقوق بگیران ازجمله مواردی بود که در دور دوم و سوم شوراها برای مردم محقق نشد، تصریح کرد: آمده‌ام تا در شورای شهر این کارها را انجام دهم.

کاندیدای دور چهارم شوراها در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آرزوهای شما در شورای شهر محقق نمی‌شود و این مواردی که عنوان شد آرزوی یک نماینده مجلس می‌تواند باشد تا شورای شهر. چراکه شورا مسئولیتی در قبال تامین اشتغال و مسکن مردم ندارد، گفت: من این موارد را قبول ندارم. رسیدگی به این موارد برعهده نمایندگان شوراست. اگر به هر دلیلی که نمایندگان در دوره‌های قبل از مسئولیتی که بر آنها واگذار شده است، سرپیچی کرده‌اند، ما نباید این کار را بکنیم. من آمده‌ام تا از اعضای دور سوم گله کنم که چرا به وظایف خود عمل نکردند؟

وی افزود: وظیفه شورا تنها نظارت نیست. دخالت در امور شهری است. اگر در طول این مدت مردم شهر تهران به شورا مراجعه کردند و درخواست اشتغال دادند و پاسخی دریافت نکردند، برای این است که اعضای این دوره می‌خواستند از زیر مسئولیت‌شان فرار کنند و به وظایف خود عمل نکنند.

عسگراولادی با بیان اینکه نمایندگان شورای شهر می‌توانند از نمایندگان شهرشان بخواهند به شورا بیایند و عملکرد آنها را زیر سوال ببرند، ادامه داد: اعضای شورا نیز در این زمینه به وظایف خود عمل نکردند و سر باز زدند. آنها با فعالیت سیاسی به دنبال اهداف خاصی بودند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر می‌توانند شهردار را هر زمان که می‌خواهند به خاطر عملکردش زیر سوال ببرند، ادامه داد: آمده‌ام تا جسارت را به اعضای شورای شهر بدهم و بگویم آنها چه وظایفی دارند اما به وظایف شان عمل نکردند؟ آنها قانون را رعایت نکردند حتی در بحث نظارت نیز ضعف دارند.

کاندیدای دور چهارم شوراها شهر تهران با انتقاد از عملکرد شورای شهر در دوره‌های گذشته گفت: نمایندگان مردم در شورای شهر باید شخصا از محلات تهران بازدید کنند تا بدانند در شهر چه می‌گذرد. چرا در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نمازخانه کوجکی وجود دارد و در فرودگاه مهرآباد زیر پله را به نمازخانه تبدیل کرده‌اند مگر کشور ما مسلمان نیست؟ جالب است بدانید در فرودگاه‌های کشور های اطراف‌مان و حتی هامبورگ نمازخانه مناسبی برای نماز خواندن وجود دارد. اینها وظایف شورای شهر است که پیگیری کنند تا فضای مناسبی برای نماز خواندن باشد تا مسافران مجبور باشند؛ نماز را در خیابان‌های ترمینال اقامه کنند.

عسگراولادی در ادامه صحبت‌های خود درمان توسعه مدارس در شهر تهران را یکی دیگر از وظایف شورای شهر دانست و گفت:‌ چه دلیلی وجود دارد که فرزندان ما نتوانند در محل سکونت‌شان به مدرسه بروند. این مساله کم‌کاری شورای شهر را می‌رساند. وظیفه شورای شهر تنها نظارت بر بودجه شهر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز