خبرگزاری کار ایران

انتقاد یك نامزد اصلاح‌طلب شورای شهر از محدودیت اصلاحات در شورای شهر:

از توانایی اصلاح طلبان در شورا استفاده نشد

کد خبر : ۸۰۴۳۵

ما نیازمند مبنای فرهنگی برای احیای این امتیازها در سطح كلان كشور هستیم و شورای شهر باید به این سمت حركت كند تا با استفاده از منابع و امكانات بسیاری از ارزش‌های از دست رفته شهر را احیا كند.

ایلنا: یك نامزد اصلاح‌طلب شورای شهر گفت: متاسفانه به خاطر تفاوت نگاه‌های سیاسی و محدویدت اصلاحات در شورای شهر از توانایی كسانی مثل آقای نجفی كه مدیریت بر یك وزارت خانه داشتند به خوبی استفاده نشد.

به گزارش ایلنا، مهدی حجت در نشستی با نامزدهای اصلاح طلب شورای شهر تهران و دانشجویان دانشكده حقوق تهران، ضمن تبریك به آقای عارف به علت اجماع با آقای روحانی، گفت: عارف همواره در تمامی ابعاد زندگی خود اخلاق را رعایت كرده است و این رفتار پاكیزه او را ما در مناظره‌های انتخاباتی نیز شاهد بودیم.

این نامزد شورای شهر از توقف طرح گسترش دانشگاه تهران در دولت نهم و دهم انتقاد كرد و افزود: این طرح از دوره اصلاحات و با تلاش آقای عارف آغاز شد چراكه معتقد هستیم محصور بودن داشنگاه تهران در بین ساختمان‌های مسكونی آن را به دبیرستان‌های دولتی تشبیه كرده است و این در شان دانشگاه و دانشجویان نیست چنان كه در تمام دنیا دانشگاه‌های فضای بزرگی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت نهم و دهم حتی زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال دانشگاه تهران به چیتگر بود و معتقد بودند كه نباید فضا را برای دانشجویان باز گذاشت؛ امیدواریم با روی‌كار آمدن دوباره اصلاحات آن منزلت بالا دوباره به دانشجویان باز گردد.

این نامزد شورای شهر به محدودیت اصلاح‌طلبان در شورای شهر اشاره كرد و ادامه داد: متاسفانه به خاطر تفاوت نگاه‌های سیاسی و محدویدت اصلاحات در شورای شهر از توانایی كسانی مثل آقای نجفی كه مدیریت بر یك وزارت خانه داشتند به خوبی استفاده نشد.

حجت همچنین از تاثیر نگاه‌های سیاسی بر شوراها انتقاد كرد و ادامه داد: شوراها بدون توجه به نگاه‌های سیاسی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ها، مسائل و مشكلات روزمره مردم را حل كند.

وی توصیه كرد: شوراها در مسیر حل مشكلات شهر نباید تنها به كالبد شهر توجه كنند و در مقوله حل مشكلات باید مردم و شهر را مورد توجه قرار دهند و اگر می‌خواهیم شعار “ نه شرقی نه غربی ” را محقق كنیم می‌بایست نگاههای سیاسی را از شورا دور كنیم چراكه نگاه سیاسی ریشه‌های كشور را كه همان توانایی‌های و ظرفیت‌های كشور است را از بین می‌برد.

این نامزد شورای شهر با تاكید بر اهمیت شعار “ ایرانی – اسلامی “ افزود: قواعد اسلامی را به لطف نظام جمهوری اسلامی همگان می‌دانیم ولی متاسفانه مردم ما از ایرانی بودن فقط خوردن دیزی را یاد گرفته اند و در تمامی جنبه‌ها به ویژه معماری و ساخت و سازها خبری از الگوی ایرانی نیست.

حجت همچنین به فرهنگ و ذوق و هنر منحصر به فرد ایرانیان اشاره كرد و افزود: ما نیازمند مبنای فرهنگی برای احیای این امتیازها در سطح كلان كشور هستیم و شورای شهر باید به این سمت حركت كند تا با استفاده از منابع و امكانات بسیاری از ارزش‌های از دست رفته شهر را احیا كند.

وی تجربه اعضای شورای شهر را یك اصل عنوان كرد و گفت: همچنین شورا باید یك پیوند خوب با دولت داشته باشد تا بتواند ارتقای شهر را سرعت بخشد كه امیدوارم با پیروزی اصلاحات در هردو انتخابات یك آینده روشن برای شهر تهران و كشور رقم بخورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز