خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

اصلاح‌طلب‌ها و اعتدال‌گرایان حرف اول را ۲۴ خرداد بزنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۱۰

کل جریان اصلاح طلبان پشت سر روحانی است/خرد؛ اعتدال همدلی و وحدت گسترده اجتماعی و سیاسی راهکار برون رفت از وضعیت موجود است و دکتر روحانی چنین ظرفیتی را داراست/ انصراف عارف در تاریخ ثبت می‌شود.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران گفت: اقدام مهم و ارزشمند و به‌ موقع دکتر عارف که اقدامی پیروزمندانه است، در تاریخ ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار با تاکید بر حمایت تمام گروه‌های اصلاح طلب از حسن روحانی گفت: خوشحالم گروه‌های تحول‌خواه، اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب در جریان ثبت نام آقای هاشمی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به هم پیوند خوردند و با کاندیداتوری آقای عارف و روحانی این اتحاد استمرار پیدا کرد.

وی ادامه داد: ما تلاش گسترده و جامعی را بین نیروهای تحول‌خواه و اعتدال‌گرا در انتخابات ۲۴ خرداد شاهدیم. این اعتدال‌طلبی دربرابر افراط‌گری و بی‌قانونی و در برابر عدم پایبندی به شئونات دینی و اسلامی شكل گرفته است.

ابتکار با ابراز امیدواری از اینکه اجماع و همگرایی بین همه نیروهای اصلاح طلب که روی شخص آقای روحانی حاصل شده است، گفت: امیدوارم بتوانیم حرف اول را روز ۲۴ خرداد بزنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های آقای روحانی به عنوان کاندیدای مورد حمایت تمام اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایطی که مشکل اساسی کشور گریز و فرار از قانونی و بی‌قانونی است و این بی‌قانونی جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده، و اینك حضور یک حقوقدان می‌تواند اوضاع را تغییر دهد و آزادی‌های اساسی مردم را درنظر گرفته و با نگاه حقوقی آقای روحانی، شرایط اصلاح شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌های وی راهکارهای عملی برای خروج از شرایط سخت و رسیدن به اعتدال در سیاست‌های خارجی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه نگاه متعالی و تنش‌زدای دکتر روحانی در این دوران بسیار ضروری است، گفت: ما باید درکنار موضع عزت‌مندی و اقتدار دیپلماسی؛ روابط سیاسی و اقتصادی کشورمان را با کشورهای همسایه و منطقه تقویت کنیم که متاسفانه در این سال‌ها در تمام مجامع بین‌المللی این فرصت‌ها را از دست داده‌ایم و امیدواریم دکتر روحانی با شخصیت ملی و فراجناحی خود چهره کشور را بازسازی کند.

ابتکار با بیان اینکه بسیاری از این شکاف‌ها در این سال‌ها در حوزه‌های سیاسی اقتصادی، اجتماعی و قومیتی افزایش یافته، گفت: کاهش این فاصله‌ها؛ موجب همدلی و همگرایی مقدمه حماسه سیاسی، اقتصادی است و با اقتدار ملی می‌توانیم در مقابل هجمه بیگانگان ایستادگی کنیم.

به گفته ابتکار؛ خرد، اعتدال، همدلی و وحدت گسترده اجتماعی- سیاسی راهکار برون رفت از وضعیت موجود است و دکتر روحانی چنین ظرفیتی را داراست.

وی با اشاره به کناره‌گیری دکتر عارف از کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: این اقدام مهم و ارزشمند دکتر عارف که اقدامی پیروزمندانه است، در تاریخ ثبت می‌شود.

ابتكار گفت: عزت و سرافرازی دکتر عارف راه را برای اجماع فراگیر باز کرد و باید تمام کسانی که نگران سرمایه‌های کشور هستند، در روز ۲۴ خرداد از حق رای‌شان که سرمایه عظیم هر ایرانی است؛ استفاده کنند تا از امکانی که برای تغییر شرایط موجود فراهم شده، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تقویت مناسبات مردم سالاری؛ کشور را از آسیب‌ها حفظ می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که دكتر عارف اعلام نکرده به نفع چه کسی کناره‌گیری می‌کند، گفت: خط مشی اصلاح طلبان کاملا روشن است و کل جریان اصلاح طلبان پشت سر روحانی است و تمام نیرو‌ها و ستاد‌ها و طرفداران آقای عارف طرفدار جریان فکری اصلاحات بودند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص دو لیست شورای شهر برای جریان اصلاحات گفت: ائتلاف اصلاح طلبان فرایندی است که در شهریور سال گذشته آغاز شد و در یک حرکت منسجم، دقیق و هماهنگ لیست جریان بزرگ اصلاحات که سرلیست آن آقای مسحد جامعی و حکیمی‌پور است، را اعلام کرده‌ایم. خوشبختانه در کلانشهر‌ها نیز جریان اصلاحات لیست‌های مشخصی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز