خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان:

شکار غیرمجاز پستانداران بزرگ جثه کشور را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۳۹

نباید به آسانی از این زیستگاه بزرگ و اکوسیستم ارزشمند گاوخونی گذشت زیرا احیای آن حتی با حداقل آب می‌تواند به کاهش ریزگردها و لطافت شهر اصفهان کمک کند.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از نیمی از پستانداران بزرگ جثه کشور در استان اصفهان زندگی می‌کنند، گفت: شکار و صید غیر مجاز یکی از چالش‌های پیش روی استان است و حفاظت محیط زیست استان اجاره قتل عام حیاط وحش و تخریب منابع طبیعی این استان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیومرث کلانتری در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، بهره برداری از معادن، مدیریت بهینه منابع آب،‌ آلودگی هوا،‌ شکار غیر مجاز را از چالش‌های زیست محیطی استان نام برد و تصریح کرد: بهره برداری از معادن اگرچه مطلوب است اما این امر نباید همراه با تخریب طبیعت باشد زیرا چشم انداز زیست محیطی استان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر جدی بودن مشکل آب و محدودیت های توزیع آن در بخش های متخلف اظهار داشت: محیط زیست نخستین قربانی کم آبی است و باید با رعایت حق‌آبه‌ها و اعمال محدودیت برای بارگذاری در بخش‌های آب بر، تلاش شود آب به تمام بخش‌ها اختصاص یابد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان آلودگی هوای در کلان شهری مانند اصفهان را امری طبیعی دانست و گفت: بخشی از آلودگی به دلیل اقلیم این شهر است،‌ اگرچه آلایندگی واحدهای صنعتی مجاور اصفهان استاندار است اما آلودگی تجمیعی این سلامت هوای اصفهان را به خطر انداخته است.

وی همچنین تالاب گاوخونی را یکی از ارزشمندترین اکوسیستم‌های کشور عنوان کرد و افزود: نباید به آسانی از این زیستگاه بزرگ و پربرکت گذشت زیرا احیای آن حتی با حداقل آب می‌تواند به کاهش ریزگردها و لطافت شهر اصفهان کمک کند.

کلانتری این فصل از سال را زمان هجوم ریزگردها و کاهش کیفیت هوای اصفهان دانست و ادامه داد: از ابتدای سال جاری اصفهان 17 روز ناسالم و 62 روز سالم را پشت سر گذاشته است که بخش از روزهای ناسالم به دلیل ورود ریزگردها بوده است البته بخشی از ریزگردهایی که هوای اصفهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد منشا خارجی دارد اما بخشی از این ریزگردها مربوط به عدم مدیریت عرصه های طبیعی استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز