خبرگزاری کار ایران

كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا:‌

شورای شهر باید به سکونتگاه‌های اقشار کم درآمد توجه كند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۳۹

شهرک‌های کارگر نشین اطراف تهران از حداقل امکانات برخوردار هستند/ امیدوارم در شورای شهر آینده توجه ویژه‌ای به سکونتگاه‌های اقشار کم درآمد و اقشار با درآمد متوسط باشیم و برای آنها امکانات ویژه‌ای درنظر گرفته شود.

ایلنا: كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران مهمترین تکلیف شورای شهر چهارم را اولویت اشتغال به زنان سرپرست خانواده عنوان کرد و افزود: راهکارهایی در این ارتباط وجود دارد که باید از همه آنها استفاده کنیم اما باید توجه داشت كه این كار نیاز به همکاری دستگاه‌های دیگر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر روز گذشته(10 خرداد) نشستی با رویکرد شوراها با حضور سه نفر از کاندیداهای اصلاح طلب شورای شهر تهران(محسن سرخو، فاطمه دانشور و افشین اعلا) و فرهاد تیمورزاده از ائتلاف توسعه پایدار تهران در محل خبرگزاری ایلنا برگزار شد.

محسن سرخو در این نشست با بیان اینکه در دور دوم و سوم شوراها شاهد حضور اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان بودیم، اظهار کرد: تهران در منطقه زلزله‌خیز واقع شده است، اگر کوچکترین زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد به دلیل عدم مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود متاسفانه نوسازی بافت‌های فرسوده به کندی صورت گرفت و شورای شهر در بخش نظارت بر هزینه کرد در بافت‌های فرسوده به خوبی عمل نکرد.

کاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهروندان از نمایندگان خود در شورای شهر انتظار دارند تا زندگی توام با رفاه و آسایش برای آنها فراهم کنند، تصریح کرد:‌ درکنار توجه به بافت‌های فرسوده لازم است مشکل ترافیک در شهر تهران با راهکارهای معقولانه و کم هزینه حل و فصل شود این کار کاهش آلودگی هوا و هزینه‌های شهروندان را دربرخواهد داشت. چرا باید شهروندان ما وقت خود را صرف ترافیک کنند؟

سرخو با اشاره به اینکه باید به توزیع حمل و نقل عمومی به طور مساوی در تمامی مناطق توجه شود، افزود: مترو در تمامی مناطق تهران وجود ندارد و تردد به ایستگاه‌های مترو در برخی مناطق برای شهروندان مشكل است.

کاندیدای مورد حمایت خانه کارگر با بیان اینکه جامعه رو به سالمندی درحال حرکت است، گفت: شهر تهران برای سالمندان مناسب نیست زیرساخت‌های آن برای زندگی سالمندی فراهم نشده است و مطلقا سکونت و تردد افراد سالمند در شهر تهران لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری با دولت رایزنی منسجمی نداشت، گفت: عدم تفاهم و درگیری میان دستگاه دولتی و شهرداری موجب شده است تا حقوق اصلی مردم به طور ناقص پیگیری شود برای نمونه در نوسازی بافت‌های فرسوده با سیستم بانکی نیاز بود که این کار توسط دولت فراهم می‌شد اما متاسفانه نوسازی بافت‌های فرسوده ما به دلیل این مشکل و عدم تفاهم در بسیاری از زمان‌ها متوقف ماند.

سرخو با اشاره به اینکه امیدواریم مردم با انتخاب اصلح و اعتماد به کاندیداهای اصلاح طلب شرایط را برای حضور کاندیداها اصلاح طلب در دور چهارم شوراها فراهم کنند، اظهار کرد: قطعا با اعتماد مردم به کاندیداهای اصلاح طلب که از متخصصین در حوزه شهری هستند اثرات آن را در مدیریت آینده شهر می‌بینیم.

وی ادامه داد:‌ نیت اصلاح طلبان این است تا با حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تلاش کنند تا منزلت شهروندان تهرانی در همه ابعاد حفظ و ارتقا دهند و به همین منظور از مدت‌ها پیش جلسات مفصلی در این ارتباط صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان درنهایت از بین بیش از 100 کاندیدا به لیست واحدی رسیدند، افزود: در این لیست وزیر، معاون وزیر، نمایندگان سابق مجلس، فرهیختگان فرهنگی و هنری،، فعالان دستگاه‌های اجرایی، سیاسی و اجتماعی، حضور دارند از همین رو می‌توان گفت با وجود این افراد کارآزموده و بسیار قوی این مجموعه می‌تواند پاسخگوی همه ابعاد و کمیسیون‌های مختلف شورای شهر آتی باشد.

وی؛ یکی از تکالیف شورای شهر آینده را توسعه منطقه‌ای و محله‌ای شهر تهران دانست و افزود: شاهد هستیم که برخی از مناطق تهران رشد قابل توجهی داشته‌اند اما در برخی مناطق دیگر این اتفاق نیفتاده است.

كاندیدای دوره چهارم انتخابات شورای شهر با تاکید براحداث پیاده‌راه‌ها در همه مناطق شهری تهران، افزود: باید کمیته‌های خاصی روی نمادهای فرهنگی در محله‌های مختلف شهر تهران کار کنند.

وی به راهکار اجرایی افزایش امنیت در شهر تهران اشاره کرد و افزود: امنیت ارتباط مستقیمی با مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد از همین رو اگر مکانیزمی داشته باشیم که با آن بتوانیم رونق اقتصادی را در تهران محقق کنیم به طور حتم بسیاری از مشکلات امنیتی شهر به حداقل خواهد رسید.

سرخو مهمترین تکلیف شورای شهر چهارم را اولویت اشتغال به زنان سرپرست خانواده عنوان کرد و افزود: راهکارهایی در این ارتباط وجود دارد که باید از همه آنها استفاده کنیم اما باید توجه داشت كه این كار نیاز به همکاری دستگاه‌های دیگر دارد.

سرخو در ادامه به لیست‌های منتشر شده در انتخابات شورای شهر چهارم اشاره کرد و افزود: برخی از این لیست‌ها نشانه‌دار و مشخص هستند اما متاسفانه برخی دیگر دارای اسامی مبهم هستند.

كاندیدای دوره چهارم انتخابات شورای شهر ادامه داد: لیست‌هایی تحت عنوان اصلاح طلبان منتشر شده است اما ما می‌دانیم که اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر به اجماع رسیده‌اند.

سرخو خاطرنشان کرد: متاسفانه آنها که اصلاح را برنمی‌تابند تلاش‌شان بر این است که انتخابات پرشور برگزار نشود و مردم کمتر پای صندوق‌های رای حضور یابند از همین رو شاهد صحبت‌های یاس‌آور از سوی مطبوعات وابسته به جناح‌هایی هستیم که ظاهرا موافق هیچگونه اصلاحی در امور زندگی مردم نیستند.

وی ادامه داد: امیدواریم افرادی که علاقمند به اصلاحات اقتصادی، اجتماعی و مدیریت شهری تهران هستند پرقدرت پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

سرخو در مورد اقدامات لازم برای کارگران در شورای شهر چهارم گفت: باتوجه به تمرکز بخش عمده‌ای از صنایع کشور در تهران و مرکزیت این شهر به عنوان پایتخت شاهد ترددهای بسیار زیادی در آن هستیم که گاهی هزینه‌های سرسام آوری را به شهروندان تحمیل می‌کند اما در این راستا کارگران ساکن تهران و شهرک‌های اقماری آن به طور مضاعفی دچار این هزینه‌ها می‌شوند.

وی با ابراز تاسف از اینکه شهرک‌های کارگر نشین اطراف تهران از حداقل امکانات برخوردار هستند، گفت: شهرک‌های کارگرنشین شاهد حداقل امکانات در تاسیسات زیربنایی و وسایل حمل و نقل عمومی هستیم.

كاندیدای دوره چهارم انتخابات شورای شهر خاطرنشان کرد: امیدوارم در شورای شهر آینده توجه ویژه‌ای به سکونتگاه‌های اقشار کم درآمد و اقشار با درآمد متوسط باشیم و برای آنها امکانات ویژه‌ای درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به سکونت دانشجویان فرهیخته در بخش‌های کارگرنشین شهر تهران تصریح کرد: از آنجا که امکانات لازم در دسترس آنها نیست آنها نمی‌توانند به مدارج بالا برسند و از تکالیف شورای شهر آینده است که به طور رایگان امکانات دسترسی به شبکه‌های مجازی را برای آنها فراهم کند.

سرخو همچنین با بیان اینکه جمع کثیری از بازنشستگان کارگری با حقوق‌های ناچیز و حداقلی در تهران زندگی می‌کنند، افزود: شورای شهر آینده از یکسو با ید ضمن توجه به سلامت فکری و جسمی این عزیزان امکانات رایگان برای تورهای تهرانگردی برای آنها فراهم کند تا دوران کهولت و بازنشستگی آنها با افسردگی طی نشود البته در این دوره نیز شاهد فعالیت این تورها بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز