خبرگزاری کار ایران

درخواست معاون شهردار تهران از نمایندگان مجلس:

درآمد محدود شهرداری‌ها را محدود‌تر نکنید

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۴

انتظار می‌رود نمایندگان محترم مردم کلان شهر‌ها در مجلس شورای اسلامی و نیز سایر نمایندگان مجلس که به خوبی از مسائل و مشکلات شهرهای بزرگ آگاهی دارند، در مصوبه اخیر خود در قالب ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تجدید نظر کنند.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف سهم شهرداری‌ها از محل عوارض سوخت گفت: از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم به جای گذراندن مصوبات جدیدی که منجر به محدود‌تر کردن منابع محدود درآمدی شهرداری‌ها می‌شود، مصوبات قبلی خود در خصوص وصول مطالبات قانونی شهرداری‌ها از دولت را پیگیری کنند.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: مردم شهر‌ها و کلان شهرهای کشور از نمایندگان خود در مجلس انتظار دارند تا با اختصاص اعتبارات مورد نیاز به شهرداری‌ها، حافظ منافع آن‌ها باشند نه اینکه همین اعتبارات اندک را نیز حذف کنند.

وی با اشاره به اینکه درآمد شهرداری‌ها عموماً از محل وصول عوارض و بهای خدمات از خود شهروندان تأمین می‌شود، اظهار کرد: محدود کردن منابع درآمدی شهرداری‌ها به صورت مستقیم در امکان فعالیت بیشتر و ارائه خدمت بهتر به مردم تأثیر گذاشته و باعث محدودیت خدمات این نهاد خدمت‌گزار به شهروندان می‌-شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه مطالبات قانونی شهرداری تهران و شهرداری‌های بسیاری از شهر‌ها و کلان شهرهای کشور همچنان از سوی دولت پرداخت نمی‌شود، تصریح کرد: شهرداری‌ها به منظور اجرای تمام پروژه‌های عمرانی، نگهداشت شهر و ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی به منابع درآمدی جدیدی نیاز دارند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط اقتصادی موجود حذف حداقل منابع درآمد شهرداری‌ها موجب کاهش درآمد این نهاد مردمی می‌شود، اضافه کرد: این موضوع می‌تواند به صورت مستقیم بر کاهش سطح خدمات-رسانی به شهروندان تأثیر گذاشته و خدمات مدیریت شهری به عنوان بخشی از نظام را با چالش مواجه کند.

رییس کمیته معاونان حمل و نقل و ترافیک کلان شهرهای کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نمایندگان محترم مردم کلان شهر‌ها در مجلس شورای اسلامی و نیز سایر نمایندگان مجلس که به خوبی از مسائل و مشکلات شهرهای بزرگ آگاهی دارند، در مصوبه اخیر خود در قالب ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تجدید نظر کنند.

گفتنی است هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی بندهای هزینه‌های بودجه سال ۹۲ کل کشور مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن ۹ هزار میلیارد ریال از سهم شهرداری‌ها از محل عوارض سوخت مندرج در بندهای (ج) و (د) ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز