خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی در مراسم رونمایی از سیستم پلاک‌خوان مراکز معاینه فنی اعلام کرد:

آغاز برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی در 35 نقطه پایتخت

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۲

خودروسازان به جای ارتقای ایمنی و کیفیت خودرو تمام هم و غم خود را برای ارتقای قیمت تولیدات خود گذاشته‌اند که خوب است به جای افزایش قیمت، کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مراسم رونمایی از سیستم پلاک‌خوان مراکز مکانیزه معاینه فنی که صبح شنبه چهارم خرداد در مرکز معاینه فنی نیایش برگزار شد، از آغاز طرح ویژه پلیس در خصوص برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در 35 نقطه پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی گفت: موضوع معاینه فنی را به عنوان دغدغه پلیس با جدیت و حساسیت دنبال می¬کنیم و برای پلیس این موضوع نه تنها یک بحث اجرایی بلکه یک بحث اعتقادی است.

وی با اشاره به این که همان طور که بیماران برای معاینه به پزشک مراجعه می‌کنند، رانندگان خودرو نیز برای معاینه خودروی خود باید به مراکز معاینه فنی که در این موضوع تخصص دارند مراجعه کنند، افزود: تا بحث آلودگی هوا پیش می آید مراکز معاینه فنی شلوغ می‌شوند و این در حالی است که 9 محور در موضوع معاینه فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سردار رحیمی با بیان این که قانون 5 ساله شدن معاینه فنی باید به یک سال یا حداکثر دو سال کاهش پیدا کند، تأکید کرد: در سایر کشورها خودروهای با 5 سال کارکرد را از رده خارج می‌کنند در صورتی که در کشور ما تازه بعد از 5 سال از رانندگان این خودروها درخواست می کنیم تا نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود اقدام کنند.

قیمت موتورهای زیر پله ای دو سه برابر شده است

وی با تأکید بر این که دو میلیون دستگاه خودرو در تهران نیاز به معاینه فنی دارند، اظهار کرد: با توجه به این که در آستانه سفرهای تابستانی هستیم و علت بسیاری از تصادفات رانندگی نقص فنی خودروهاست، لازم است رانندگانی که قصد سفر دارند نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود اقدام کنند تا از عیوب آن آگاهی پیدا کرده و نسبت به رفع این عیوب اقدام نمایند.

رحیمی با انتقاد شدید از خودروسازان تصریح کرد: خودروسازان به جای ارتقای ایمنی و کیفیت خودرو تمام هم و غم خود را برای ارتقای قیمت تولیدات خود گذاشته‌اند که خوب است به جای افزایش قیمت، کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.

وی با ذکر این نکته که قیمت موتورسیکلت‌های به اصطلاح زیر پله ای در شرایطی که از بسیاری از آپشن‌های آن‌ها کاسته شده به دو سه برابر افزایش پیدا کرده، اضافه کرد: صدها هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت نا ایمن و غیر استاندارد در تهران تردد می کنند و کسی هم به فکر نیست.

خودروسازان به فکر ارتقای تولیدات خود باشند
سردار رحیمی با تأکید بر این که بسیاری از خودروها و موتورسیکلت‌ها در حالی که فاقد کمترین ایمنی هستند، بیشترین آلودگی را تولید می‌کنند، اظهار کرد: کاش خودروسازان و سازندگان موتورسیکلت قدری هم به فکر ارتقای تولیدات خود بودند.

وی با اعلام آغاز طرح ویژه پلیس برای نظارت بر ایمنی خودروها و از جمله برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در 35 نقطه پایتخت، تصریح کرد: اگر خود رانندگان به فکر خودشان نیستند، پلیس به فکر تأمین امنیت آن‌ها و خانواده‌هایشان و نیز سایر شهروندان است تا افراد بی گناه دچار حادثه و سانحه نشوند.

رحیمی با تکرار شعار پلیس تحت عنوان «تهران، شهر قانون و ایمنی» اضافه کرد: به منظور تحقق این شعار بدون هیچ گونه اغماضی با انواع و اقسام تخلفات رانندگان متخلف برخورد می کنیم که مصداق آن طرح ویژه نظارت بر ایمنی خودروهاست.

پلیس آگاهی با باندهای جعل کارت معاینه فنی برخورد می‌کند
وی با اشاره به این که هم‌زمان با رونمایی از سیستم پلاک خوان خودرو در مراکز معاینه فنی کارت های جدید معاینه فنی نیز به بهره برداری می رسد، گفت: کارت‌های جدید قابلیت جعل را به صفر رسانده و پلیس آگاهی تهران مسئولیت پیدا کرده تا با شناسایی و برخورد با این باندهای جاعل که جان و مال مردم را به خطر می-اندازند، آن‌ها را تحویل مراجع قضایی کنند.

رحیمی با بیان این که کسانی که با برگه‌های غیر مجاز معاینه فنی تردد می‌کنند در واقع با جان خود و خانواده‌هایشان بازی می‌کنند، افزود: در اجرای طرح ویژه ایمنی خودروها با جدیت پیش می‌رویم تا وضع ایمنی خودروها را سر و سامان دهیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان این مراسم با تقدیر از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ساماندهی مراکز معاینه فنی خودرو و قانون‌مدار کردن این مراکز، خاطرنشان کرد: موضوعات ترافیکی پایتخت از جمله نظارت بر مراکز معاینه فنی با هماهنگی کامل پلیس راهور و مدیریت شهری انجام می‌شود.

گفتنی است پیش از سخنان سردار رحیمی، مهندس سید علی رضوی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با ارائه گزارشی از وضعیت مراکز معاینه فنی، در مورد سیستم پلاک‌خوان این مراکز و عملکرد سیستم مذکور توضیحاتی ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز