خبرگزاری کار ایران

توسط مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس تشریح شد؛

ویژه برنامه های گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در باغ موزه دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۷

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس، در نشست خبری، ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را تشریح کرد.

ایلنا: مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس، در نشست خبری، ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس، در نشست خبری، ویژه برنامه گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در موزه دفاع مقدس هر سال، مراسم تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار میشد که به خاطر اینکه سوءبرداشت انتخاباتی نشود و به دلیل شائبه سیاسی به بعد از انتخابات موکول شد.

وی افزود: از شهریورماه سال گذشته و پس از افتتاح موزه، به طور متوسط 350 نفر از موزه بازدید کرده‌اند که عمدتاً از قشر دانشجویان سراسر کشورند و 50 نفر نیز از کشورهای مختلف در روز، از این موزه بازدید کرده‌اند.

خضرایی گفت: سوم خردادماه روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خردادماه روز مقاومت و پایداری، بازدید از موزه دفاع مقدس رایگان است.

وی تصریح کرد: در این دو روز استفاده از کتابخانه دفاع مقدس رایگان بوده و مردم می‌توانند بدون پرداخت حق عضویت، عضو کتابخانه دفاع مقدس با ظرفیت 12 هزار عنوان کتاب شوند.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس ادامه داد: کسانی که در فاصله زمانی بین امروز تا 15 مردادماه دل‌نوشته‌ای در وصف دفاع مقدس و سوم خرداد خارج از منابع کتابی و غیرکتابی به نگارش درآورند، جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.

وی افزود: کلیه کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس نوشته شود اعم از نویسندگان و ناشرین آن و در فاصله خرداد تا شهریور سال جاری برای اولین بار منتشر شود مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

خضرایی افزود: این موزه در روز جهانی موزه، برترین موزه شناخته شد و موفق به دریافت نشان آن شد. در این موزه ساختارهای دیجیتالی مثل فیلم‌های سه بعدی و اجرای آن در روی مسجدجامع خرمشهر با عرض 30 متر به نمایش درمی‌آید که این نمایش در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، سوم، چهارم و پنجم خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در فضای باز، برنامه‌ای به مدت 13 دقیقه مربوط به آزادسازی خرمشهر به اجرا درمی‌آید.

خضرایی یادآور شد: از همه خبرنگارانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند در فاصله بین خردادماه تا شهریورماه سال جاری با حضور خانواده‌های آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس از راه‌اندازی کتابخانه الکترونیکی جامع دفاع مقدس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کسانی که در حوزه دفاع مقدس صاحب هنر هستند، گالری‌های این مجموعه برای نمایش آثار آنها و کارگاه‌های هنری آن به ساخت آثار هنری آنها اختصاص داده می‌شود و در صورت به دست آوردن نمره کافی، آثار آنها خریداری می‌شود.

خضرایی با اشاره به این مطلب که ما متولی کاروان‌های راهیان هستیم افزود: در سال 91 قریب به 30 هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند که 2 برنامه برای تقدیر و تجلیل از متولیان و خاطره‌گویان راهیان نور انجام گرفت.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس یادآور شد: در موزه دفاع مقدس کارکردهایی در حوزه جهاد و شهادت داریم که فیلم‌هایی بالغ بر 500 فیلم، فیلم 3 تا 12 دقیقه‌ای به موضوعات می‌پردازد.

وی افزود: راویان تربیت شده توسط ما به دو گروه افرادی که خود در جنگ حضور داشته‌اند و کسانی که دوره روایتگری را گذرانده‌اند تقسیم می‌شوند که راویان تربیت‌شده، تحت تعلیم فرماندهان نظامی همچون سرلشکر صفوی قرار گرفته و در صورتی که مردم اطلاعات لازم را از این طریق به دست نیاورند، به کامپیوترهای دستی مراجعه کرده، در مرحله بعد به راویان بازمانده از جنگ مراجعه می‌کنند و در صورتی که باز پاسخ خود را به دست نیاورند به کتابخانه دفاع مقدس مراجعه می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز