خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح های ضربتی مبارزه با جانوران موذی در منطقه 10 تهران

کد خبر : ۶۹۶۷۵

اجرای طرح اگزوز ماشین نیز از دیگر اقدامات مبارزه با موش هاست که در این طرح پس از شناسایی نقاط آلوده و مرکز تجمع موشها با اگزوز ماشین ورودی مرکز تجمع موش ها مسدود و به وسیله گاز متصاعد شده از لوله اگزوز موش ها نابود می شوند.

ایلنا:‌ اجرای طرح ضربتی مبارزه و کنترل جانوران مضری شهری و پیشگیری ازصدمات جبران ناپذیری که به محیط زیست وارد می کنند، از مهمترین الویت های کاری اداره محیط زیست منطقه در سال جاری است.

به گزارش ایلنا، مهرداد زنگنه فر معاون امور شهری و سبز منطقه با بیان این مطلب و تشریح برنامه های دردست اقدام، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و همچنین انتقال سریع بسیاری از بیماری‌ها توسط جوندگان موذی و ضرورت پاکسازی منطقه از وجود این جانوران، طرح مبارزه با جانوران موذی به صورت ویژه در منطقه اجرا می شود.

وی با بیان این که در این طرح به جای استفاده از روش های مضر شیمیایی در مبارزه با جانوران موذی از روش های مکانیکی استفاده می شود خاطر نشان کرد: درسال جدید برای مبارزه با موش ها و دیگر جانوران مضرشهری دو اقدام ویژه و ضربتی در دستور کار داریم که یکی از آن ها اجرای طرح تیر اندازی شبانه است؛این برنامه با هماهنگی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران به مدت سه شب با استقرار تیم ویژه در نواحی سه گانه به صورت تیر اندازی به سمت موش ها تا پایان ماه جاری اجرا می شود.

زنگنه فر افزود: اجرای طرح اگزوز ماشین نیز از دیگر اقدامات مبارزه با موش هاست که در این طرح پس از شناسایی نقاط آلوده و مرکز تجمع موشها با اگزوز ماشین ورودی مرکز تجمع موش ها مسدود و به وسیله گاز متصاعد شده از لوله اگزوز موش ها نابود می شوند.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 10 اجرای تمهیدات ویژه و جلب مشارکت‌های مردمی و آموزش و اطلاع رسانی در سطح نواحی منطقه را از دیگر اقدامات در دست اجرا برشمرد و تصریح کرد: در این طرح عملیات بهسازی محیط از قبیل نصب دریچه، مسدود کردن منافذ با مصالح مقاوم و غیر مقاوم و تحویل تله میان شهروندان متقاضی انجام شده است و پس از شناسایی کانال‌های آلوده به جانوران موذی عملیات انسداد و طعمه‌گذاری انجام می شود و شهروندان نیز باید با رعایت اصول بهداشت و همچنین همکاری لازم در امر جمع‌آوری زباله در این طرح مشاركت كرده و از افزایش و تولید حیوانات موذی جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیگر فعالیت های اداره محیط زیست گفت: اجرای طرح مطالعات تکمیل و راه اندازی پارک انرژی خورشیدی در موزه حیات وحش هفت چنار، نصب سیستم کنترل هوشمند برای سرما و گرمای ساختمان های بلند که در حال حاضر در ساختمان های شهرداری در حال اجراست و نصب پایه چراغ های سولار و آبگرمکن خورشیدی در بوستان هااز دیگر برنامه های پیش بینی شده تا پایان سال است.

زنگنه فر در پایان از اجرای برنامه های آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای افزایش میزان آگاهی شهروندان نسبت به مقوله های محیط زیست و راه های حفظ آن و نهادینه شدن فرهنگ بهروری مناسب از منابع انرژی در میان آن ها، برگزاری کلاس های آموزشی در خانه های سلامت و سرای محله ها، اجرای جشنواره های ویژه به مناسبت های مختلف و تهیه کتابچه آموزشی نیز از برنامه های آموزشی اداره محیط زیست است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز