خبرگزاری کار ایران

چهارمین جشن یاران کوثر برگزار شد؛

شاغلان برتر مراکز مهارت آموزی کوثر به عتبات عالیات می روند

کد خبر : ۶۹۶۶۹

ما امروز 10هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که با خانوادهایشان حدود 36 هزار نفر می شوند که از این تعداد چیزی حدود 4 هزار و 800نفر تحت پوشش مراکز کوثر هستند.

ایلنا:‌ روز گذشته 15اردیبهشت ماه چهارمین جشن یاران کوثر به همت ستاد توانمندسازی بانوان شهرداری تهران به منظور تقدیر از زنان سرپرست خانوار در برج میلاد برگزارشد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که زهرا مشیر، مشاور شهردار تهران در امور بانوان و نرگس معدنی پور، مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران حضورداشتند، از ده نفر از شاغلان مراکز مهارت آموزی کوثر تقدیر و به آنها کمک هزینه سفر عتبات عالیات اهدا شد.

مشیر در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت استقلال زنان سرپرست خانوار یادآور شد: اشتغال یکی از مهمترین لازمه های زندگی است اما این امر برای گروهی مانند زنان سرپرست خانوار سخت تر و غیرقابل دسترس تر است. از این حیث در شهرداری تهران تلاش شده تا به این افراد آموزش های لازم ارائه شود و مراکزی شکل بگیرد که این افراد بتوانند در آنها مشغول به کار شوند.

وی افزود: همانطور که واقف هستید ما در حال حاضر 109مرکز فعال داریم اما بازارچه هایی که برای این افراد برپا شده، باز هم کفایت نمی کند و تقاضا بسیار بیشتر از چیزی است که ما در حال حاضر پاسخگوی آن هستیم. امیدواریم روزی بتوانیم به آن میزان مطلوب برسیم و زمینه مناسب برای تمام بانوانی که نیاز به اشتغال دارند، فراهم شود تا بتوانند فعالیت داشته باشند.

مشیر همچنین اظهارکرد: بانوانی که در این مراکز حضور دارند تلاش بسیاری کردند و موفقیتشان حکایت از تلاش خوب آنها دارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تعداد از زنان سرپرست خانوار در حال حاضر تحت پوشش شهرداری هستند، گفت: ما امروز 10هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که با خانوادهایشان حدود 36 هزار نفر می شوند که از این تعداد چیزی حدود 4 هزار و 800نفر تحت پوشش مراکز کوثر هستند.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان ادامه داد: برای فرزندان زنان سرپرست نیز دوره های مهارت آموزی در نظرگرفته ایم که نتایج خوبی را به همراه داشته و تعدادی زیادی از فرزندان این افراد توانسته اند در سال گذشته وارد دانشگاه اعم از دولتی و غیردولتی شوند. امیدوارم این امر بتواند تداوم داشته باشد و شاهد موفقیت های بیشتر آنان باشیم.

مشیر در ادامه تصریح کرد: تلاش ما این است برای فرزندان زنان سرپرست خانوار تا جایی که از عهده مان برمی آید، خدمات مختلف فراهم کنیم. به همین منظور نیز دوره های مختلف آموزشی و مشاوره در زمینه های مختلف زندگی برای آنها در نظر گرفته ایم تا در تمام مراحل زندگی پشتیبان مشاوره ای داشته باشند.

مشاور شهردار تهران همچنین با اشاره به اینکه 50 درصد زنان سرپرست خانوار در مراکز مهارت آموزی کوثر در حال کار هستند، گفت: همه افراد باید خودشان تلاش کنند تا ما به آنها خدمات ارایه داده و بستر مناسب برای تلاش آنها را فراهم کنیم. این طور نیست که بدون اینکه کسی بخواهد فعالیتی داشته باشد از آن حمایت کنیم مگر در مواردی خاص و بنابر مصالحی که تشخیص داده می شود، این اتفاق بیفتد.

وی متذکر شد: تمرکز ما در حمایت صرف نیست و سعی داریم به آنها کمک کنیم تا خودشان بتوانند مستقل فعالیت کنند. البته ممکن است به مناسبت های مختلف مانند روز زن یا پایان سال کارت های آنها را شارژ کنیم که هدف ما از این کار این است که فقط نشان دهیم به یادشان هستیم و نیز بابت شادباش این اعیاد است.

مشیر همچنین افزود: ما در بحث آموزش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز در همه زمینه ها آمادگی داریم تا به آنها خدمات ارایه دهیم. به این منظور تمامی فرهنگسراها و مراکز آموزشی و فرهنگی شهرداری تهران به فرزندان این افراد آموزش رایگان می دهند. همچنین برای خانواده ها بیمه تکمیلی نیز در نظر گرفته ایم.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما الگوی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را طراحی کردیم و هدف مان از این کار این بود که آن را در اختیار تمام نهادهای حمایتی قرار دهیم تا با آن الگو اقداماتشان را شکل دهند و به زنان سرپرست خانوار فقط نگاه آسیبی یا حمایتی نداشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز